הגזען הלאומן הוא פחדן?

הגזען הלאומן הוא פחדן?

אנשים תוקפניים ואלימים שכל הזמן חוששים מאיומים קיומיים לפעמים רוכשים לעצמם אקדחים כדי שיוכלו לנפנף בהם, להפחיד עובדי חניון מבוהלים ואולי לחוש יותר גבריים, חזקים ואמיצים.

ככה זה. אנשים מעוללים לאחרים דברים משונים כדי להסביר ולהדגים מה הם מרגישים בפנים. לפיכך, מי שמפחד פועל כדי להפחיד אחרים במקום להסביר בנימוס שהוא עצמו סובל מסיוטים או ביעותים מטרידים.

ציטוט:

בשיא המתיחות: בן גביר מתכוון לעלות להר הבית.

עד כאן ציטוט.

כידוע למאמינות ולמאמינים בפסוקים עתיקים, לכאורה אין חדש תחת השמש, אפילו שלא כל אתמול בדיוק דומה לאמש. בצורה דומה, אין בכוונתו הרעה של הגזען הלאומן ליצור מהומה יזומה שתצית תבעירה שום בשורה רעננה. למעשה, את זה הוא עושה כבר שנים, כנראה בתקווה להלהיב את הצופות והצופים למעשים אלימים ומזיקים למען רווחים פוליטיים ואישיים.

אין צורך לפחד ממופרעים אלא רק להציב בפניהם גבולות ברורים. יש לאפשר לחבר הכנסת הלוחמני לעלות להר הבית, אבל חלילה, אין שום צורך לסכן לובשי מדים בעבור שיגיונותיהם המזיקים של פוליטיקאים. לפיכך, כדאי שהשוטרים יאבטחו את חבר הכנסת הנועז עד לשער, ואז ירשו לו לצעוד לבדו לבית התפילה של המוסלמים.

בעזרת השם, יוזם העלייה המתריסה להר לא יפחד לעלות לבדו ולהיכנס יחידי בשער. כוחות הביטחון ימתינו בסבלנות רגועה בחוץ עד לשובו, ואם זה חלילה לא יקרה אולי הם יוכלו להביע צער על שהאיש לא הקשיב לאזהרות, לא נעתר, לא עצר ולא נזהר.

כידוע ליודעות וליודעים, ליהודים אסור לעלות להר הבית, שכן יתכן שהם ידרכו שם בחוסר כבוד על דברים קדושים. משום מה, לגזענים אלימים אין כבוד לאחרים וגם לא לאיסורים. מסיבה זו, יותר חשוב להם להיות כוחניים מאשר לכבוש את יצרם כמו גיבורים.

האם הלאומן האמיץ יעז לעלות לבדו, בלי אבטחה חמושה להר? אפשר עדיין להתחרט על הרעיון שלא יועיל לשום דבר, זה עוד לא מאוחר. אולי כדאי לו לשקול את צעדיו במקום שחלילה יבואו חרטה וצער?

קישור למאמר ב- N12.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

One thought on “הגזען הלאומן הוא פחדן?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן