בית המשפט ועבריין נמלט

בית המשפט ועבריין נמלט

בשבוע הבא הנאשם בשלל כיתבי אשמה אמור להופיע בערכאה העליונה ולנסות להסביר מדוע הפרת הסכם ניגוד עניינים לא מצדיקה את סילוקו המיידי מתפקידים ציבוריים.

עד כה, הכנופייה העבריינית נחפזה, מיהרה, אצה ורצה לחוקק חוקים שיאפשרו לה לבחור, למנות ולשלוט בשופטים, לממן הגנה משפטית לפושעים סידרתיים, לצפצף על פסיקות בג”צ לגבי חוקים קיימים או שגויים, ולהחליט בעצמה שאסור להעיף עבריינים מסוכנים מתפקידים ממלכתיים בטענה שהם לא ראויים, גם אם הם במקרה נוכלים מוכרים שמסובכים בהפרת הסדר ניגוד עניינים או במעללים פסולים שמאוד מזיקים לדמוקרטיה לצרכים אנוכיים.

ציטוט:

הרמטכ”ל ור’ השב”כ שירתו כאן. אני סומך עליהם שיצייתו לבג”ץ.

עד כאן ציטוט.

אולי כדאי לתת הסברים לדברים משונים, מוזרים ותמוהים שאינם לגמרי מובנים. הנה כמה מצבים תיאורטיים מעניינים שיבהירו את הסיכונים:

הכנופייה יכולה להחליט שאסור לפטר את השליט, גם אם הוא ביצע עבירה פלילית או כזו שפוגעת בביטחונה, בכלכלתה, בשלומה או במצבה של הדמוקרטיה הישראלית. מערכת החוק יכולה לפסוק שצריך להוציא את הפושע הסידרתי לניבצרות, אבל השר לביטחון פנים יסרב לשלוח שוטרים כדי לבצע את השליחות.

מה יקרה בכזה מקרה? מנ נעשה אם היועצת המשפטית תכריז שהנאשם צריך לצאת לניבצרות בגלל העבריינות ובתגובה הפושע יוציא הודעה שמודיעה שהוא מפטר אותה מחמת חוצפתה?

מי ינצח במערכה? החוק או הפשע? למי יצייתו לובשי המדים? לעבריינים או לשופטים?

לא בטוח שיש סיבה לדאגה רבה. סך הכל, היהודים יודעים מאז הרבה שנים שהחוקים יותר חזקים מפיסלונים מוזהבים או מרודנים כוחניים ומזיקים.

הדמוקרטיה תביס את הפושעים שקמים עליה לכלותה. עברנו את פרעה? כנראה שנשרוד גם את המורשעת הלקוייה, את בעלה הנוכל שחשוד בבגידה ואפילו את יורש היצר הפרוע, שכמיטב המסורת במשפחה גם הוא הסתבך בערכאה

קישור למאמר בהארץ.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

4 thoughts on “בית המשפט ועבריין נמלט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן