האסון במירון יוביל להרשעה עם קלון?

האסון במירון יוביל להרשעה עם קלון?

בכאב רב, בצער עמוק, ביגון קודר ובלב דואב המדינה כולה שמעה את החדשות בתדהמה: השר שבעבר הורשע ואז שוחרר ממאסר שכח לשלם מיסים בלי כוונה. גם לפי השיר המוכר, השפן הקטן פעם שכח לסגור את הדלת, אבל זה מסיפור אחר שלא קשור לפרשה האחרונה.

בכל אופן, בגלל שלכאורה לא היה לפושע הסדרתי חס וחלילה שום כוונה לבצע פשע, אי אפשר לומר שהאסיר המשוחרר שוב נתפס גונב, כמו בפעם שעברה. כתוצאה מעיסקה מקלה, תמוהה וחשודה הפושע המוכר יעזוב את המליאה לתקופה קצרה, ואולי נחוש יתמות, געגוע ועוגמה.

ציטוט:

הסדר הטיעון נחתם: דרעי יורשע בשתי עבירות מס ללא כוונה – ויתפטר מהכנסת.

יו”ר ש”ס צפוי להתפטר מהכנסת – ולשלם קנס בגובה 180 אלף שקלים • במסגרת עסקת הטיעון שהושגה ושעליה דיווחנו לראשונה במהדורה המרכזית, דרעי לא ירצה עונש מאסר או עבודות שירות.

עד כאן ציטוט.

מה אפשר לומר? קצת קשה ללחום ביעילות בשחיתות כאשר סולחים ומוותרים לעבריינים סדרתיים. מה יחשבו פושעים אחרים? שמותר לגנוב, להפר אמונים ולחטוא חופשי כי אין עונשים?

מה יאמרו האזרחיות והאזרחים? למה היועץ המשפטי לכנופייה שהסתבכה והודחה מסייע לעבריינים ופושעים במקום לשמור על החוקים? הוא לא נשבע אמונים לשמור על מדינת היהודים ולכבד את הנהלים הממלכתיים?

סיוע לפשע במודע זו עבירה די חמורה, וחבל שהיועץ הראה לכל המדינה במשך תקופה ארוכה כיצד הוא עוזר לראש הכנופיה להתחמק מערכאה, ועכשיו הוא מסייע לאסיר שהורשע, שוחרר ושוב חטא, לכאורה בלי כוונה.

כדאי למצוא את הצדדים החיוביים באירועים שליליים, תמוהים ונכלוליים, ואז חשים קצת פחות מתוסכלים או מעוצבנים. זה מצויין שהיועץ חושף עצמו ואת קלונו ברבים מרצונו שלו, וגם אין שום צורך לדאוג שמי שהוא פושע סדרתי לא יבוא על עונשו.

סך הכל, ועדת החקירה של האסון במירון תגלה לאומה ההמומה שדרעי ביקש להעלות להר כמות בילתי מוגבלת של מאמינים, דבר שמהווה סכנה גדולה, ואומנם, בגלל בקשתו ואישורה התרחש אסון נורא.

אולי העבריין שהורשע ושוחרר מתא יתחמק מקלון והרשעה באיזה עוון קטון בעזרת חברים שיושבים במנגנון שילטון החוק בציון, אבל אחריות למותם המיותר של ארבעים וחמישה קורבנות זה חטא מאוד כבד, חמור וגדול בעבור השופט העליון.

לא בטוח שהרב חסדו השוכן במרומים עוסק בהסדרי טיעון מקלים לפושעים, חוטאים סידרתיים ועבריינים מזיקים. חוץ מזה, יודעי דבר מספרים שהוא יודע הכל, אפילו את ההפרות הסודיות של החוקים. בקיצור, אין אצלו משחקים ותעלולים.

מי יודע? אולי לעבריינים סדרתיים אין באמת אמונה מלאה בשוכן במרומים, שהרי הם מסתבכים בהפרת חוקים כאילו שהם לא חשובים, זניחים או שקופים.

לא להעלות קיצבה לקשישים סותר את אחת המצוות שמשה הביא מההרים, ולא לשלם מיסים זה כמעט כמו גנבה ממדינת היהודים, תלוי בניסוחים. למעשה, האסיר המשוחרר מהווה דוגמה מצויינת לסיבה שבעייה הוטבע המונח- מתחזים לכשרים.

היום העבריין הסדרתי כנראה חש קצת הקלה, אבל אולי זה יעבור לו כשיפורסמו לציבור מסקנות ועדת החקירה. שזה יקרה, לא בטוח שיהייה לאסיר המשוחרר צורך לזייף דמעות תנין בעזרת בצל כאשר הכשלים, המישגים בהערכת הסיכונים והמעשים הבילתי אחראיים שלו יפורסמו לקהל.

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- סיוע לפשע זה עבירה חמורה?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

7 thoughts on “האסון במירון יוביל להרשעה עם קלון?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן