למה ההנהלה לא עונה?

למה ההנהלה לא עונה?

זה קצת לא נעים לקלקל עם שאלה ללא תשובה את תחושת החרדה הקיומית המתמידה, זו שמימנה אזרחיות ואזרחי האומה הרדופה כל כך נהנים, כך לפחות לדעתו של הנאשם בפלילים, אבל לפעמים צריך להיות גלויים, ישרים וכנים, אחרת זה כאילו מסתירים, מרמים, מתעלמים או חלילה מזיקים לזולתיות ולזולתים.

בעוד שהממשלה מודיעה לפרהסיה בחרדה מלאת דאגה שהנה, תיכף, אולי כבר בשבוע הבא, עוד גל תחלואה גדול מגיע, וזה ממש מעבר לפינה, מערכת עיתון ברשת חשה קצת פליאה.

הנה הסיבה לתמיהה: יש בעולם כמה תרופות יעילות כנגד וירוס הקורונה, שזוכה ליחסי ציבור נפלאים, משפר ליצרני החיסונים את ההכנסה, מעורר דאגה עזה אצל הפרהסיה וגם מחלוקת עזה, כנראה בגלל חוסר הידיעה או חרדה טיבעית מהבלתי נודע.

ברור לגמרי מדוע יצרני החיסונים רוצים שנחוש מבוהלות ומבוהלים, שכן את החיסונים מוכרים בעבור מזומנים, והם באמת יעילים. למעשה, אפילו מוכר רהיטים שנאשם בפלילים סייע לעסקים וסיפר שקץ האנושות מגיע, דבר שעזר למכור המון חיסונים, שרובם המכריע משום מה נרכש מידידים אישיים טובים.

מה שקצת פחות מובן למי שמתעניין או מתעניינת בפרשה העלומה, שמשום מה נשארת במגירה ולא ממש זוכה לחשיפה רחבה, זה קיומה של תרופה ישראלית מאוד יעילה. מי ידעה וידע? במציאות, זו עובדה, אבל למחלה ולחיסונים כנראה יש יחסי ציבור הרבה יותר טובים.

הנה למשל, באיכילוב פותח תרסיס שהבריא יותר מתישעים אחוז מהחולים תוך כמה ימים. התרופה נוסתה ביוון וגם שם היו אחוזי הצלחה מדהימה. הניסוי שב ארצה לעוד בדיקה, ומאז בעיקר שומעים דממה דקה. ללא קשר, המדינה מבקשת שוב ושוב מהפרהסיה להתחסן ללא השהייה.

מערכת עיתון ברשת נקודה קום פנתה בעבר לבית החולים איכילוב כבר שלוש פעמים ואפילו שלחה כתב נמרץ לנפנף בתעודה מפלסטיק מרשים שנותנים לעיתונאים, אבל לדבריו זרקו אותו משם ללא הסברים, וזה לא ממש היה לנו נעים.

אחרי שראש הממשלה הרעננה התריע היום שהמדינה עומדת בפני עוד גל תחלואה, נזכרנו בתרופה המופלאה שלפתע נעלמה ושוב התקשרנו לאיכילוב כדי לברר מה קורה איתה.

השיחה עם המרכזנית הנחמדה הייתה מאוד נעימה, מקצועית, מנומסת ויעילה. לעומת זאת, כל הניסיונות לדבר עם הדובר או עם ההנהלה עד עתה לא זכו להצלחה.

מה אפשר לומר? סביר שההנהלה תקבל דיווח נוסף על ניסיונותינו המתוסכלים להבין את הסוגיה, ויכול להיות שיתכן ואולי, כנראה, פעם, בעזרת השם, נקבל תשובה לקושיה.

כמובן, ברגע שזה יקרה נפרסם את המידע לפרהסיה הסקרנית ללא השהייה, שכן מדובר בבריאות האומה ושלומה, ולא רק בכספה. מי יודע? אולי יש איזה הסבר משכנע לסוגיה הסמוייה?

למרבה הצער, כל ניסיונותינו לספק תשובה לאומה הרדופה שגם סובלת מדאגה לא צלחו, אבל דברים מסוג זה רק מעוררים חשד אצל סקרנים, ולכן כדאי להמשיך לנסות להבין מה עומד מאחורי הדברים המשונים למען בריאות התושבות והתושבים.

והרי תוספת טרייה, רעננה ושמחה:

כרגע התקבלה שיחה מבית החולים ודווח למערכת עיתון ברשת שהניסוי השלישי בתרופה יתחיל בארץ בעוד תקופה קצרה. למרבה הצער, לא ניתנה לנו הזדמנות לשאול שאלה, ולכן איננו יודעים אם הניסוי יכלול את המדינה כולה או רק קבוצה קטנה.

סביר שהניסוי השלישי שיתחיל בינואר יראה שהניסוי הראשון והשני, שנערכו באופן קפדני, באמת עלה על משהו משמעותי, ואולי יבואו ידיעות משמחות על ניסוי רביעי, חמישי ושישי.

על אף התשובה הזריזה, המתחמקת והקצרה, מערכת עיתון ברשת לא לגמרי מבינה מדוע תרופה ישראלית שנמצאה מאוד יעילה עדיין אינה זמינה, אבל יתכן שצריך לבדוק אותה שוב ושוב בהקפדה יתירה כדי לוודא שהתוצאה באמת חוזרת על עצמה, ובכך לשמור על בריאות הפרהסיה.

קישור מאמר בשם- תרופה יעילה ותעלומה עלומה. קישור למאמר ברוטרנט. קישור למאמר בכאן. קישור למאמר בשם- מי עיכב פיתוח תרופה? למה? קישור למאמר בשם- התרופה הישראלית תקבל מדליה יוונית? קישור למאמר בשם- מדינה שלמה הפכה לחולדה לבנה. קישור למאמר בשם- מגיפה, תרופה ותעלומה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “למה ההנהלה לא עונה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן