מי עיכב פיתוח תרופה? למה?

מי עיכב פיתוח תרופה? למה?

נראה שקצת קשה לדאוג לבריאות הציבור כאשר מראש המשחק כבר מכור. למעשה אין באמת תחרות חופשית אם אחד מהמשתתפים מקבל עזרה וחיבוקים מאחד השופטים. ככה נוהגים קפיטליסטים? יוצרים מונופולים ופוגעים במתחרים?

במקום לזרז הליכים ולפתח חיסון באמצעים מקומיים הנאשם לכאורה נתן הוראה לפתח תרופה, אבל אז עיכב את ייצורה, כביכול גרם להשהייה ועשה עסקים בלעדיים שבהם לא כל הפרטים גלויים לחלוטין עם חברה גדולה באמריקה.

האם האזרחיות והאזרחים בארץ ידעו והסכימו שפייזר תקבל את כל הנתונים הרפואיים? האם היה ברור שרק חברה אחת תפיץ בישראל חיסונים בעוד שהאחרים יהיו חסומים או מעוכבים בתירוצים משונים? מי הרוויח מהדברים התמוהים? מה עוד איננו יודעים?

ציטוט:

איך נבלם החיסון הישראלי לקורונה? מנכ”ל המכון הביולוגי לשעבר מאשים: “המשחק כנראה היה מכור.

כך כמעט היה לנו חיסון ישראלי נגד קורונה ביד: זה התחיל בהבטחה גדולה, אבל אז נכנסה הבירוקרטיה הישראלית והמלחמה בין נתניהו לגנץ.

מנכ”ל המכון הביולוגי לשעבר מסביר מה בלם את פיתוח החיסון זה סיפור מדיר שינה של מדינה שהתנהלה ממחדל למחדל, בחוסר היגיון, כמו מסע הופעות של חלטורה לא מונהגת, או אפילו מנוהלת. משרד הבריאות, מאשים פרופסור שפירא, גרם לעיכוב מיותר של חודשים רבים בהתעקשויות קטנוניות – בזמן שבארצות הברית האיצו כל תהליך והחליקו כל מכשול, ואצלנו זו בירוקרטיה של שנות החמישים מהספרים של קישון.

“הפסדנו במערכה תחת שיפוט עוין במשחק שהיה כנראה מכור ללא ידיעתנו”, שפירא מאשים בספרו.

עד כאן ציטוט שמעורר סקרנות והשתוממות.

מי כביכול עיכב את פיתוח החיסון הישראלי לכאורה כדי לקבל את החיסון האמריקאי? האם היה לדבר מניע כלכלי? מישהו במקרה קיבל מהעסק רווח אישי סודי או שהשיקול היחידי היה הלאומי? האם הכל היה כשר, גלוי, שקוף וחוקי?

אחרי שבעזרת השם ובסיוע חובש כיפה תוקם ועדת חקירה לנושא הבגידה לכאורה בביטחון המדינה אולי גם כדאי לחקור מי עיכב את פיתוחה וייצורה של תרופה ישראלית יעילה שכנראה תביא מהפכה ותפתור לעולם בעייה?

קישור למאמר ב-N12. קישור למאמר בשם- תרופה ישראלית תעשה מהפה עולמית? קישור למאמר בישראל היום. קישור למאמר בשם- התרופה הישראלית תקבל מדליה יוונית? קישור למאמר בשם- מדינה שלמה הפכה לחולדה לבנה. קישור למאמר בשם- מגיפה, תרופה ותעלומה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

2 thoughts on “מי עיכב פיתוח תרופה? למה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן