יתכן שהלא נודע גורם לקצת חרדה

יתכן שהלא נודע גורם לקצת חרדה

יש לבקש סליחה רבה מבנות חווה. הלעיל שלמטה נכתב בלשון זכר, אבל הכותב הוא פמיניסטית שעדיין מכבד, אוהב ומוקיר נשים כבעבר:

אין צורך לגרום סבל לאנשים שמימלא חוששים ומפחדים שאולי החיסונים, שכבר ניתנו למאות מיליונים שנותרו בחיים, הם לכאורה מסוכנים.

יספיק לפרסם נתונים אמינים שמראים שרובם המכריע של המחוסנים מחלימים.

למה להעניש או להלחיץ אנשים רק בגלל שהם חרדים? מספיק קשה להם עם הסיוטים והפחדים.

חוץ מזה, יש כאלה שמשוכנעים שבחושך אורבים שדים וגם אותם לא תובעים.

למחוסנות ולמחוסנים יש הגנה ולכן אין שום צורך לפחד מהחוששות והחוששים או לצעוק עליהם שהם מסוכנות או מסוכנים.

עברנו את פרעה, נזלת ושפעת עונתית, ולכן כנראה שנעבור גם את זה בקלות יחסית. הבעייה המרכזית היא שקשה לשלוט בפחדים קיומיים, והם לא תמיד מתרשמים מנתונים, מחקרים או מימצאים.

בדרך כלל, עם הזמן הרגשות המבועתים קצת נרגעים, אבל יש שנהנות ונהנים לחוש מודאגות ומודאגים גם בשאר הימים. כשאין סיכונים אמיתיים, חשוב לא להיות שיפוטיים או תוקפניים אלא מבינים וסלחניים.

קישור למאמר בשם- נתונים, פחדים ונימוסים. קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בכלכליסט. קישור למאמר בשם- תרופה יעילה, בהלה וחרדה. קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר ב- כאן. קישור למאמר מהאוניברסיטה העברית. קישור למאמר בשם- מגיפה, תרופה ותעלומה. קישור למאמר בשם- פחדים לא מתרשמים מנתונים. קישור למאמר בשם- הנתונים מעודדים אבל הפחדים מדאיגים. קישור למאמר בשם- מה עדיף? חרדה או מחלה קשה?. קישור למאמר בשם- פחדים קיומיים, נתונים והיסטריית המונים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

3 thoughts on “יתכן שהלא נודע גורם לקצת חרדה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן