ההסתה המזיקה תסתיים בתא

ההסתה המזיקה תסתיים בתא

לפי המדווח, נראה שבהלה, אימה, בעתה, חרדה, פחד, חיל ורעדה אחזו במודח עם שלל כיתבי האשמה, זה העבריין הסידרתי שגם מסובך בחשד לבגידה בביטחון במדינה בעבור עמלה שמנה ואישור הילולת דריסה המונית למטרות פוליטיקה.

יתכן שמי שכל הזמן חש איומים קיומיים, מדבר למיקרופונים ללא הרף אודות ריגשותיו המודאגים ומציג איורים ילדותיים מביכים בכנסים בינלאומיים קצת מתקשה להתמודד עם אתגרים מלחיצים.

עובדה היא שבאיראן מפתחים נשקים מסוכנים, אין לנו הסדרים עם השכנים, והמחשבה על ישיבה מאחורי סורגים כנראה גורמת להחרפה בסימנים המעידים על קשיים לשלוט בביעותים מבוהלים.

ציטוט:

שעת השי”ן הגיעה: מעתה ואילך ההוראה היא לא להשאיר דבר, למעט אדמה חרוכה.

מכונת תעמולה, הכפשה, מינוף וטינוף כזו לא נבנתה כאן מעולם. העוצמות והיכולות שלה כמעט אינסופיות. נתניהו מנסה להשליט אנרכיה ומסית את חסידיו נגד המדינה, והכול כדי לארגן לעצמו יציאה נוחה מכתב האישום.

כשנשאלה פעם מה התכנית, אמרה שרה נתניהו משהו כמו “נבעיר את הרחובות, נוציא את ההמונים, לא ניתן להם לנהל משפט”. אז הגענו לשם. אני לא יודע עד כמה ההמונים ישתפו פעולה (כשהגליון הזה יורד לדפוס יש אלפים בודדים בכיכר הבימה), אבל ברור ששעת השי”ן הגיעה ומעתה ואילך ההוראה היא לא להשאיר דבר, למעט אדמה חרוכה. הכפפות הוסרו, המגבלות האחרונות בוטלו, הבלמים והאיזונים פוזרו לכל רוח. הוא מנסה להשליט אנרכיה, הוא מסית את חסידיו נגד המדינה, הוא לא בוחל בכלום ומפעיל, בכל הכוח, את המכונה שבנה. זהו ריקוד המכונה, על הדם המטאפורי של כולנו.

עד כאן ציטוט.

מה אפשר לומר? קצת מוזר לראות את המאמץ הניכר שמושקע בניסיון הנואש לברוח מהרשעה ומאסר, אבל לא יעזור דבר. בסוף המערכה הדמוקרטיה תגבר על העבריין המוכר, וככל שהוא יעצבן אותה יותר כך זה כנראה ישפיע לרעה על זמן שהותו סגור בתא צר. במילים אחרות, קצת סבלנות, ועוד מעט הסיפור ניגמר.

חבל לחשוב אך ורק על העבר ולחוש עוגמה וצער. עדיף לשמוח ששרדנו ושיבוא מחר. כדאי שננקה את האורווה, נעניש את הכנופייה, נפסיק עם טיפוח הרסני של שנאה ונשוב לצעוד יחד לקראת הגשמת חזון האומה, זו שהוסטה מנתיבה בעזרת הסתה. למעשה, אפילו לפי ההימנון נראה שעוד לא אבדה התקווה.

העם שלנו כבר שרד צוררים רבים וצרות רבות. לפיכך, לא ממש סביר שהוא יפול רק בגלל נאשם פלילי ועבריין סדרתי נכלולי אחד שחש חרדות קיומיות.

אפשר להבין לליבו המודאג של העבריין הסידרתי שהוא גם נאשם פלילי, ואולי אפילו קצת לרחם עליו במישור האנושי. מצד שני, הוא זה שבישל לעצמו ולנו את הדייסה הדלוחה באופן עצמאי, ולכן הנוכל אחראי בילעדית למצבו העגמומי

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- עבריינים סידרתיים לא משתנים. קישור למאמר בשם- כנופייה שמנסה לברוח מגורלה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן