אין ביטחון. יש יגון ומדון

אין ביטחון. יש יגון ומדון

יש קצת הבדל בין רגישות, התחשבות ומוסריות לבין רישעות, תוקפנות, אנוכיות ואטימות.

התורה הקדושה מסבירה לנו שיש להימנע מפגיעה, לרדוף שלום ופשרה, ובאופן כללי היא ממליצה לכבד את הבריאה.

למרבה הצער, לא כל המתחזים ליהודים שחובשים כיפה גדולה הם באמת אנשים כשרים או כאלה שמבינים בכתובים. למעשה, מידי פעם באים זדים אלימים ומסוכנים, חוטאים, הורסים וגורמים נזקים חמורים או כואבים.

ההיסטוריה מראה למי שמתעניין בה שחוטאים סידרתיים בדרך כלל נענשים. חוץ מזה, פילוגים פנימיים, שנאת אחים וקיצונים לוחמניים כבר המיטו עלינו אסונות לאומיים כואבים, כך שהדברים שעכשיו מעוללים פושעים מסוכנים בעצם די מוכרים ומעגליים.

בעיתונים כתוב שפושע מורשע שתמך בטרור גורם לפלגנות ותסיסה. ההצגה היזומה והמתריסה האחרונה אפילו התקיימה על חשבון חללים שמסרו נפשם למען המדינה ללא קשר להעדפה פוליטית, ארץ מוצא המשפחה או עמדה באיזה סוגייה.

בעברית קלה, נראה די ברור שלשר הסורר והמורשע אין בושה או רצון להתחשב במהומה העצובה שנגרמת ביום מלא עוגמה וקדושה.

למה כבוד השר להעדר ביטחון לאומי לא ניגש לכבד את הטקס המישטרתי? אולי הוא דאג שהאירוע במישרד עליו הוא מופקד חלילה יעבור בשקט מופתי ובאופן ממלכתי?

ציטוט:

ביקורו של השר בבית העלמין הצבאי הציף את הקרע הפנימי לפני השטח, ויצר סיטואציה חסרת תקדים שבה משפחות שכולות מתעמתות זו עם זו מעל קברי בניהן. ובן גביר? הוא קיבל את שרצה.

ציטוט:

דאגה רבה שררה בקרב חברי הכנופייה עם כיתבי האשמה. מה יקרה אם הציבור חלילה יפריע לפוליטיקאים לנצל את אבל המשפחות השכולות לצרכים אנוכיים?

למרבה הפלא, היחידים שבאו לחלל ימים קדושים, לבזות את זכר החללים ולהראות לפרהסיה שהם גזענים שוחרי מדנים ותוקפניים היו הקיצונים הלוחמניים.

קצת חבל שרדיפת שלום ומתן כבוד לזולת הם מושגים שלא מוכרים לעבריינים שמתחזים ליהודים.

טוב שיש במדינה קולות שפויים, מתונים והגיוניים שגוברים על הצרחנים המסוכנים. חוץ מזה, חשוב להסביר לטועים ששינאת אחרים אינה המיצווה העיקרית בכתובים .

עד כאן ציטוט.

קישור למאמר בהארץ. קישור למאמר בשם- החזון לציון לא כולל זדון. קישור למאמר בשם- הלבנת פנים וניחום אבלים. קישור למאמר בשם- הסתה לשנאה זו בעייה. קישור למאמר בשם- כשירות, ליקות וניבצרות. קישור למאמר בשם- הצבעה במליאה תפתור את הבעייה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן