אין קלון באסון מלא יגון?

אין קלון באסון מלא יגון?

למרבה הצער, נכלוליות, ערמומיות, כזבנות, התחזות, עבריינות, רמאות, חמדנות ואנוכיות הן תכונות אופי שמאוד קשה להיפטר מהן בקלות, גם לאחר הרשעה פלילית וישיבה במאסר לכמה זמן בעוון שחיתות.

מוזר שהרב חסדו חילק לנו הוראות מפורשות וברורות ובכל זאת יש בעולמו מתחזים לכשרים שלא מתחשבים או מכבדים אחרים, מסתבכים באופן סידרתי בהפרת חוקים קדושים ואפילו לא מעלים את הקיצבה לקשישים.

מה אפשר לומר? בכתובים מתוארים הרבה כאלה דברים ובדרך כלל השוכן במרומים מתעצבן ושולח עונשים לחוטאים, אולי כדי שיהוו דוגמא לאחרים ויזהירו את הדורות הבאים.

מי יודע? יתכן שפוליטיקאים מסויימים לא ממש מבינים בכתובים, במיוחד אלה ששקועים עד צוואר בסיבוכים משפטיים ומקבלים סיוע מסור למעלליהם הפסולים מיועצים רחמניים, סלחניים ונאמנים.

למטה יש דוגמא לתופעה המצערת שחוזרת על עצמה:

מסתבר שדרעי הודה באשמה רק בכאילו, ואז רץ ופצח בקמפיין עדתי מסית. כמה עלוב.

אחרי שהשופט שיבח את דרעי על כך שהפנים את חטאיו ושהחליט להדיר את עצמו מהחיים הציבוריים, כינס יו”ר ש”ס מסיבת עיתונאים שהיוותה שריקת בוז גסה למערכת המשפט שחתמה איתו על הסדר הטיעון. הוא הראה שהמנגנון שהפעיל את דרעי מודל 99′, הוא אותו מנגנון של דרעי מודל 2022.

עד כאן ציטוט.

פעם הנאשם הפלילי שגם חשוד בבגידה בביטחון הלאומי בעבור רווח אישי הבטיח לבית המשפט לחתום על הסכם ניגוד עניינים באופן מיידי. הממשלה העבריינית מזמן הודחה, אבל עד עתה ההבטחה החגיגית שניתנה בערכאה לא קויימה, ולא קרה למבזה הערכאה מאומה.

ראשי הקהילה שמתחזה לכשרה בעודה משתמטת מגידול ביכורים והבאתם לבירה גם הם נתפסו פושעים, חומדים, מרמים, משקרים ומזיקים. למרבה המזל, היועץ המשפטי לכנופייה, זה שהחשוד המרכזי עצמו מינה למישרה, רשאי על פי חוק לתת לפושעים סדרתיים הנחה, מחילה, הקלה, כפרה ומתנה. למעשה, זה בדיוק מה שקרה.

הבעייה היחידה עם המזימה למלט את החוטאים העברייניים מהענשה או חלילה מקצת בושה זה שסיוע לפשע הוא בעצמו עבירה די חמורה, והיועץ לכאורה מסבך את עצמו בעיסוק בה תקופה ארוכה אל מול האומה המשתאה.

יתכן שלעשות צחוק מהחוק זה דבר שעבריינים סדרתיים עושים מחמת היותם נוכלים, אבל בסוף הסיפור בא השופט העליון השוכן במרומים, ולפני הוד כבודו הדמוקרטי כל החוטאים שווים לחלוטין, ללא הבדל דת, גזע, מוצא עדתי מקופח או מין.

כזכור לזוכרות העגומות ולזוכרים העצובים, דרעי ביקש וביבי הסכים שיצופפו יותר מידי מאמינים במקומות דחוסים, ובגלל חוסר האחריות של המארגנים נדרסו למוות במירון עשרות מאמינים. המון משפחות שכולות ומאות קרובות וקרובים ממתינות וממתינים לשמוע את מסקנות ועדת החקירה לאסון הנורא, אפילו שהדברים מזמן הופיעו בכותרות.

ביהדות ואפילו במקומות אחרים, על חטאים כאלה לא סולחים. מה זה בכלל גניבה, שוחד, מרמה, בגידה או הפרת אמונים יחסית לגרימת מוות ברשלנות של המון יהודים?

בעזרת השם, כל מי שחטא ופשע יענש וישלם. כשזה יקרה, אפילו חילוניות וחילונית כנראה יתהו שמא בכל זאת מישהו מאזין לתפילות ואולי קיים בורא.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- עבריינים מורשעים וסדרתיים משקרים? קישור למאמר בשם- מרגלים עברייניים מתלוננים? קישור למאמר בשם- פרשת ריגול וסחיטה או תיאוריה?  קישור למאמר בשם- מרגלים איראנים ועבריינים מקומיים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן