אלוהים לא אוהב רוצחים

אלוהים לא אוהב רוצחים

אולי המנהיגים הרוחניים לא מפרסמים את הדברים למאמינים שלהם, שמתבקשים שוב ושוב להשבע אמונים, אבל בכל הדתות שמאמינות באלוהים שעליו דיברו היהודים המסרים העיקריים בעצם לגמרי זהים.

כמובן שקשה להאמין בדברים שלעיל, שהרי גם אנחנו משוכנעים שאבותנו הם אלה שלראשונה פגשו את השוכן במרומים לאחר שביצעו חטאים תזונתיים בגן ואז האשימו אחרים.

ככה זה אחרי שנים של לימודים חד צדדיים. בדרך כלל מלמדים את הילדות והילדים בעולם את מה שבו ההורים שלהם מאמינים ולא את הסיפורים המעניינים של עמים אחרים.

למעשה, כל קבוצה שמאמינה באלוהים חושבת שהאחרים קצת טועים, ובעיני האב הרחמן כנראה שכולנו נחשבים לילדים שסתם רבים מחמת היות בורים, אנוכיים, שובבים וקצת חצופים.

ציטוט מדיברי הנביא מוחמד:

None of you [truly] believes until he loves for his brother that which he loves for himself

ציטוט מדיברי יהודי סלחני מנצרת שלכאורה פעם נשא דרשה על איזה הר ליד הכנרת:

You have been taught not to kill, and whoever murders will be judged. But I say, whoever is angry and resents his brother will be judged. If you bring an offering to the altar and think about how your brother has wronged you while you are giving your offering, go home first. Make peace with your brother, and then come and offer up your gift to God.”

עד כאן מדיברי קדושים מקומיים שהפכו לצלובים ונביאים חשובים למיליארדי מאמינות נרגשות ומאמינים נפעמים. מה אפשר לומר? מסתבר שהדברים שאמרו הרב עקיבא והילל הזקן שלנו היוו השראה לרבים. חשוב מאוד להתחשב באחרים ולהמנע מגרימת נזקים.

למרבה הצער, בעוד שההמלצות הקדושת של הדתות המונותאיסטיות הן נבונות, נכונות, די זהות ובעצם מאפשרות קיום תרבותי של קהילות אנושיות, בכל דור ודור יש צורך לתקן תקלות ולהתייחס לאי הבנות מצערות.

סך הכל, לא לכולם בעולם יש כבוד למיצוות עתיקות, כנראה בשל קושי להשתלט על שאיפות אנוכיות, תוקפניות וחמדניות, או בגלל נטייה מסוכנת ועבריינית לצפצף על הוראות ומיגבלות..קיצוניות, אלימות ורישעות חסרת התחשבות אינן חלק מאף דת, שהרי כולן קוראות לנו לנהוג באנושיות.

רצח של מאות אלפי מוסלמים סורים וגרימת סבל כביד למיליוני אוקראים לא ממש מעיד על כבוד למיצוות הכי בסיסיות ממרומים. סביר שלמי שאחראי לדבר אין אלוהים רק המון חיילים, טילים, משרתים, מזומנים ודחפים זדוניים.

כל מי שמסית, מטיף ומעודד שנאה או פגיעה בעצם חושף חוסר הבנה ובורות מדהימה לגבי הכתוב לגבי רצון השכינה. השגיאה הזו היא טעות מסוכנת ומזיקה שיש לעצרה לפני שתיווצר בעייה יותר גדולה.

חיוני שכל הקבוצות השונות בעולם יזכרו מה כתוב אצלם במגילה הקדושה, שאסור לגרום לפגיעה, ושכל בני האדם הם בעצם בני משפחה.

קישור לדרשה על ההר. קישור לדיברי הנביא מוחמד. קישור למאמר בשם- חבל שהמוסלמים עיצבנו את האמריקאים. קישור למאמר בשם= שינאה אלימה והשכלה גבוהה. קישור למאמר בשם- הדמוקרטיה לא מאמינה בשנאה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

One thought on “אלוהים לא אוהב רוצחים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן