אפשרויות, התלבטויות והאשמות פליליות

אפשרויות, התלבטויות והאשמות פליליות

איך יודעים מה לעשות אם חושבים שיש רק שתי אפשרויות, והן נראות מצויינות, נפלאות, גרועות או קשות?

ללא קשר להחלטות הגורליות ולהתלבטויות שעליהן מדווח בכותרות הנרגשות עדיין יהיו כנגד העבריין הסידרתי שלל האשמות פליליות. נו, טוב. כנראה שלפוליטיקאיות בוגדניות שמאמינות להבטחות של מפריח אגדות ולמתנדנדים מיוסרים ומהוססים החיים לא תמיד קלים. מה לעשות.

ציטוט:

עקדת ניר: להציל את בנט או להמליך את לפיד.
דילמת 61 של אורבך: אם יישאר – יחטוף מהצד הימני שרוצה בנפילת הממשלה. אם יפיל – בנט יודח מכיסאו, ראש ממשלת המעבר יהיה מהמרכז-שמאל.

עד כאן ציטוט.

למדינת היהודים מגיעה הנהלה שלא מסובכת עד צוואר בהליכים משפטיים סופניים, במיוחד אם העבירות כוללות שוחד, מרמה והפרת אמונים. חוץ מזה, בגידה בשבועת האמונים ואישור מכירת צוללות מסוכנות למצרים בעבור רווחים אישיים בלי שבמישרד הביטחון יודעים לא ממש מעידים על אחריות ציבורית או נאמנות למדינת היהודים.

קצת מוזר ששר המשפטים עם המשקפיים והתארים האקדמיים המכובדים לא מבין שחבירה לנאשם בפלילים, שחשוד באחריות למותם המיותר של עשרות חוגגים דחוסים ולבגידה בביטחון מדינת היהודים בעבור מזומנים, כנראה תעורר בציבור רעשים קלים.

כבר עכשין מצבו של שר המשפטים, זה שאוהב להרצין מול מיקרופונים כדי להראות כאילו אין לו בבטן פרפרים, די עגום בסקרים. מי יודע? אולי זה קשור לעובדה שכולן וכולם מבינות ומבינים שעבריינים מסוכנים עדיין מהלכים חופשיים והוא לא מוודא שהם עצורים.

ללא קשר, המזימה לשיבה לחיקו החמים של העבריין המצפה להרשעה וישיבה מאחורי סורגים כנראה נעשית מתוך מחשבה שלליכוד כנראה יהייה צורך במנהיגים רהוטים, מחוייטים ושאפתניים.

בעברית קלה, מאוד סביר שגדעון הנבון מבין שהנאשם יורשע, ואולי תהייה לו הזדמנות לכבוש את הגיבעה שסרחה, הזיקה ובגדה בשבועתה לשרת את המדינה נאמנה. מצד שני, חבירה של משפטן לעבריין זה דבר קצת בעייתי שאינו ממש הגיוני, מוסרי או גאוני.

כאמור, זה לא קל להיות פוליטיקאי שאפתני שכן לפעמים יש צורך לחשוב על הלאומי ולא רק על האישי.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- שר המשפטים אוהב נאשמים בפלילים? קישור למאמר בשם- אולי כלום לא היה אבל תבוא הרשעה. קישור למאמר בשם- חטאים, פשעים ושבועת אמונים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

One thought on “אפשרויות, התלבטויות והאשמות פליליות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן