בלי תגובה נחושה באה החמרה

בלי תגובה נחושה באה החמרה

לפני שפוליטיקאים שאפתנים, זדוניים ורצחניים שולחים ילדים של אחרים לגרום נזק, יגון והרס במקומות מסוכנים בדרך כלל הם צוברים כוחות גדולים ומעבירים אותם אימונים.

למעשה, מלחמת העולם האחרונה החלה בדיוק בכזו צורה. בתחילה הצורר האלים ניסה כלים, אירגן כוחות חמושים, טבח באזרחים, סיפח שכנים בעזרת טורי צבא חייכניים, וכנראה קצת התפלא שלא שמים בפניו גבולות נחושים.

העדר תגובה למעשי הזוועה שגרמניה ביצעה נתנו לרודן הרצחני סיבה לחשוב שהעולם יתעלם ממלחמה קטנה, אבל הוא טעה, והתוצאה הייתה איומה ונוראה.

היסטוריה היא נושא קצת משעמם, אולי בגלל שהעלילה חוזרת על עצמה בצורה תמוהה, מעגלית ומשונה. עיקר הסיפור הוא שלפעמים יש שלום, ומידי פעם באה מלחמה, שאחריה כולם תמיד נשבעים לא לחזור על החווייה הנוראה ולנסות לפתור בעיות בעזרת שיחה.

ציטוט:

הרמטכ”ל הרוסי, ואלרי גראסימוב, דיבר בגלוי על כך שסוריה שימשה כחזרה כללית למבצע מוגבל של שיגור כוחות אל מעבר לגבולותיה של אימא רוסיה. להבנתו, הלקח העיקרי שלמדו אנשיו היה בחיזוק מערכות הפיקוד, השליטה והמודיעין, וכן בחתירה ליטול את “ניהול ההתמודדות” מידי היריב. מאז 2017, הדפיס הצבא הסורי תריסרי ספרי הדרכה על בסיס ההתנסות בסוריה. מאות קצינים ששירתו שם נשלחו ללמד באקדמיות הצבאיות. הצבא הרוסי פשוט התאהב בחוויה שעבר אצל שכנתנו הצפונית.

עד כאן ציטוט.

במילים אחרות, הצאר עשה ניסוי כלים, טבח מאות אלפי סורים, כנראה שמח שהעולם התעלם מהדיווחים ואז ניגש בשלווה לסיפוח חצי האי קרים. מי יודע? אולי המונח- “אנשלוס” מוכר למנהיג של הרוסים? לאחרונה, כמו שפעם נעשה לפולין האומללה, הרודן כינס המון צבא ופלש למדינה שכנה בצורה אלימה עם כוונה רעה.

מה אפשר לומר? אולי לא סתם מספרים שההיסטוריה המשעממת חוזרת על עצמה.

יתכן שהיהודים המצולקים, הנרדפים, החרדים והמודאגים מזהים סיכונים עוד כשהם קטנים בגלל ניסיונות קודמים, ופועלים. ללא קשר להיסטוריה עתיקה, טוב מאוד שראש הממשלה הישראלי נסע לרוסיה בשבת עם כיפה מתוך מחשבה על פיקוח נפש וטובת הקהילה, שכן מאוד חשוב לנסות לעצור מלחמה ולעבור לדיפלומטיה.

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- כוח לא מעיד על מוח. קישור למאמר בשם- הדוב הרוסי ישקע בבוץ האוקראיני? קישור למאמר בשם- גם ביריונים מפחדים מנזקים

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן