גם ביריונים חוששים מנזקים

גם ביריונים חוששים מנזקים

על אף התנהגותו הרודנית, האכזרית, הכוחנית, השתלטנית, התוקפנית והרצחנית, יתכן שלצאר של האומה הרוסית אין שאיפה אובדנית.

עובדה, הגיבור האמיץ לא העז לנפנף באפשרות קטלנית בצורה ציבורית, כנראה מתוך הבנה שעדיף שבמזרח אירופה תישאר מדינה צייתנית שמספקת לו אווירה ביתית ותחושה מלכותית.

באותה צורה, גם איראן המפחידה קצת תרגע אם יסבירו לה בנימוס מה האפשרויות שבמגירה, אלה שממתינות בעירנות דרוכה ליום פקודה. כרגע, עוד לא בטוח שהיא מבינה ולכן ממשיכה להמר על גורלה.

ציטוט:

בנאום הסיפוח שלו הכריז פוטין מלחמה על המערב, אך הותיר לעצמו פתח מילוט.

ההרצאה הארכנית של נשיא רוסיה כללה רטוריקה תוקפנית, האשמות בקולוניאליזם ו”עובדות” היסטוריות, אך לא מה שהעולם חשש ממנו יותר מכל – איום בשימוש בנשק גרעיני.

עד כאן ציטוט.

הבשורה הטובה היא שגם ביריונים שאפתניים, תוקפניים ועברייניים חוששים מפגיעה שסבל רב בצידה. מצד שני, רעיון הסיפוח של חלקים מאוקראינה לרוסיה יתקל בהתנגדות רחבה, וזה גם יעלה אצל האימהות ברוסיה המתרוקנת מיושביה את מפלס החרדה. למעשה, אצלנו יש בעייה דומה.

ההיסטוריה מראה שקצת קשה להוביל עדר גדול לשחיטה בצייתנות רגועה כאשר נמאס לו לסבול. בדרך כלל, הקהל בסוף מבין מי גורם לו נזק ומדגים לפושע מה הוא יכול לעשות לרועה הרע כדי שהכאב יחדל.

הציבור ברוסיה ובאיראן לא חייב לסבול בגלל שהמימשל מנוהל על ידי רודן. ההיסטוריה מראה שיש בעולם מהפכות כל הזמן.

קישור למאמר בהארץ. קישור למאמר בשם- הרוסים, האיראנים ומהפכנים צרפתיים. קישור למאמר בשם- גם פרעה פעם הקשיח את ליבו. קישור למאמר בשם- התאוריה ויישומה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

3 thoughts on “גם ביריונים חוששים מנזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן