דיבורים מנומסים וגבולות נחרצים

דיבורים מנומסים וגבולות נחרצים

פעם היה באמריקה נשיא מלא תבונה שסיפר בשלווה שלדעתו צריך לנהל דיפלומטיה בצורה תרבותית, מכבדת ורגועה, אבל באותו זמן גם לאחוז באפשרות מרתיעה ונוראה, רק למקרה וחלילה יהייה צורך לשקול אותה.

כידוע ליודעות וליודעים, ביריונים מצליחים להטיל את מרותם על אחרים בעזרת בחירת קורבנות אומללים והדגמת היותם מרושעים ואכזריים. הזולתים צופים באירועים העברייניים ובדרך כלל מגיעים למסקנה שעדיף להניח למופרעים אלימים שגורמים נזקים, שכן להתעסק איתם כנראה יגרום לעימותים.

מה שהציבור נוטה לשכוח זה שרודנים הם ביריונים בודדים בעוד שהאוכלוסיה מורכבת מהמון אנשים, ילדים ונשים. כאשר רודנים כוחניים ומרושעים גורמים נזקים נוראיים להמוני המונים בסוף הסובלות והסובלים מתפקחות ומתפקחים, וזה לא ממש טוב לשליטים שחשבו בטעות שהם הכי חשובים.

למרבה הצער, גם אנשים מתורבתים, מנומסים, מתחשבים וסובלניים לעיתים נדרשים להשכים קום ולהציג גבולות ברורים בפני ביריונים פרועים, במיוחד בגלל שההיסטוריה וכן גם מחקרים רבים מראים שאם זה לא קורה אז באים נזקים הרבה יותר גרועים.

טוב שהישראלים והאמריקאים מבינים שצריך להיות מפוקחים, עירניים, זהירים, מנומסים וחמושים.

ציטוט:

נערכים לאפשרות שהמו”מ בווינה ייכשל? לאחר שסגן הרמטכ”ל אלוף הרצי הלוי חזר אתמול מארה”ב והשלים ביקור עבודה בארה”ב – דובר צה”ל מעדכן היום (שישי) כי הוחלט להרחיב את שיתוף פעולה בין הצבאות.

עד כאן ציטוט.

סביר להניח שגם האירופים וכנראה עוד שותפים כבר משתפים פעולה במרץ מאחורי הקלעים כנגד הרודנים הרשעים, הכוחניים והמסוכנים.

יפה שהעולם כבר מבין שאין ברירה אלא להסביר לרודנים ששאיפתם לגרום נזק לאחרים תגרום להם עצמם נזקים חמורים, קשים, כואבים ואולי אפילו סופניים. מי שנוהג בכוחנות חסרת התחשבות צריך להבין שכזו התנהלות גובלת באובדנות. במציאות, גם רשעים גאוותניים סובלים כשנגרמים להם נזקים קשים, לכן ויתכן שצריך לדבר איתם בשפה שהם מבינים, וכנראה מעדיפים.

באוקראינה האומללה המון כלים משוריינים ומעופפים הופכים אט אט לגרוטאות עשנות, והרבה מאוד משפחות ברוסיה סובלות ממעשיהם השגויים של מנהיגים שאפתניים, שלא לדבר על יגונם ויגונן של השכולות והאבלים.

באיראן היום כנראה מבינים מהכותרות אצל הישראלים שתעלולים, טריקים, שטיקים ומשגים עשויים לזרז את המפגש של המנהיגים המזוקנים עם הרב חסדו השוכן במרומים. נו, טוב. מה לעשות. גם לאנשים הגונים ושלווים אין ברירה אלא להשכים על הקמים הזוממים, המזיקים והמסוכנים, וזה מהכתובים.

קישור למאמר ב-N12. קישור למאמר בשם- הסכמים עדיפים מנזקים ועימותים. קישור למאמר בשם- אלימות היא טעות חסרת התחשבות. קישור למאמר בשם- המציאות מרה וגם יקרה. קישור למאמר בשם- הכלים הרוסיים יהיו הרוסים. קישור למאמר בשם- מלחמה היא שגיאה מרה ויקרה. קישור למאמר בשם- כוח לא מעיד על מוח. קישור למאמר בשם- הדוב הרוסי ישקע בבוץ האוקראיני? קישור למאמר בשם- גם ביריונים מפחדים מנזקים

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן