המציאות מרה וגם יקרה

המציאות מרה וגם יקרה

כידוע למי שמזמן כבר יודעת ויודע, התורה היהודית לא ממליצה על התנהגות אלימה, חסרת התחשבות, פוגענית, אנוכית, כוחנית ומזיקה.

כנראה שהחוכמה העמוקה והעתיקה הזו נרכשה והופצה לאחר הרבה דורות בהם אבותינו זיכרונם לברכה ראו שרצחנות, חמדנות, קינאה, פגיעה וגזילה גורמים לתוצאה כואבת ויקרה ששכרה אינו בצידה. למעשה, בלי החוקים שמבקשים שנתחשב באחרים אי אפשר בעצם לקיים חיי קהילה.

מייד לאחר סיפור הבריאה בתורה לכאורה מבוצע רצח חמדני, קנאי, אנוכי ונורא, והאגדה היפה כנראה נועדה לשמש לנו כתמרור אזהרה. אחר כך הגיע משה וכביכול הביא הוראות מפורשות מהשכינה, וגם שם מומלץ לכבד את הבריאה וחלילה לא להזיק ליצירתה.

למרבה הצער לא כל המתחזים ליהודים מבינים בכתובים, ואפילו הגויים שלקחו מאיתנו לתורתם רעיונות מרכזיים טובים ויפים לא תמיד מכבדים את דיברי אלוהים חיים. מי יודע? אולי כאלה מישגים מתרחשים בגלל שהחוטאים סבורים בטעות חסרת בינה ומלאת גדולה שהם עצמם לכאורה יותר חשובים מכל האחרים.

מידי פעם בא השוכן במרומים ומסביר לרודנים, פושעים ועבריינים סדרתיים שחשוב לכבד את החוקים, אחרת נענשים או סתם סובלים. הנה למשל, מי שאחראי לרצח של מאות אלפי סורים עכשיו מאבד המוני כלים צבאיים וחיילים, וכנראה מתחיל להבין שלא תמיד מנצחים, גם אם נורא רוצים.

ללא קשר לדעתם של חילונים לגבי התבונה שבמצוות הקדושות ממרומים או התרשמותם מסיפורים נושנים, מעניינים ומרגשים, יש בעולם התרבותי חוקים שאוסרים על פגיעה באחרים, ממש כמו בכתובים. למעשה, מי שמצפצף על החוקים זוכה לקבל עונשים.

ציטוט:

המלחמה של פוטין באוקראינה: צבא רוסיה ניזוק במיליארדים.

כמות שריון שאיבד הצבא הרוסי מתחילת המלחמה הוא עצום | מאז תחילת הפלישה לאוקראינה, צבא רוסיה איבד יותר מ-12 אלף איש, כך על פי המטה הכללי של הכוחות המזוינים של אוקראינה.

עד כאן ציטוט.

מלחמה היא טעות יקרה, כואבת ונוראה שמעידה על אובדן שליטה וחוסר יכולת לנהל שיחה. בעזרת השכינה וברצונה, התבונה והרגיעה ישובו במהירה.

בעימותים אלימים כל הצדדים נפגעים ולכן תמיד עדיפים ויכוחים דיפלומטים מנומסים. חוץ מזה, גם קצת חבל על המוני הסובלות והסובלים, השכולות האומללות והשכולים האבלים. סך הכל, כשהתותחים רועמים או נשרפים כולם וכולן מתענות ומתענים, וכל הסבל הזה נגרם רק בגלל שיגיונותיו של רודן יחיד ששולח לקרב מיותר גייסות כוחניים ואכזריים שתוקפים אזרחים, נשים וילדים, וסתם מקריב המון בנים רוסיים.

קישור למאמר בחדרי חרדים. קישור למאמר בשם- הכלים הרוסיים יהיו הרוסים. קישור למאמר בשם- מלחמה היא שגיאה מרה ויקרה. קשור למאמר בשם- בלי תגובה נחושה באה החמרה. קישור למאמר בשם- כוח לא מעיד על מוח. קישור למאמר בשם- הדוב הרוסי ישקע בבוץ האוקראיני? קישור למאמר בשם- גם ביריונים מפחדים מנזקים

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

ג

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “המציאות מרה וגם יקרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן