הדמוקרטיה תביס את כנופיית הפשע

הדמוקרטיה תביס את כנופיית הפשע

כשאין הצלחה לניסיונות הידברות בדרך כלל הצדדים עוברים לשלב העימות. אומנם זה קצת יותר מעניין, מזיק, הרסני, מרגש ומסעיר אבל גורם לכולם אי נעימות.

יתכן שלקראת חג השבועות כדאי שפרט להכנת מיני מזונות גם נתכונן לחגיגות דמוקרטיות, שכן לאחר השוד האחרון נראה שיש צורך חיוני להציל את חזון הציונות משחיתות, רודנות, גזענות, לוחמנות, סרבנות, בדלנות ועברייניות.

ציטוט:

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשאל הבוקר (רביעי) אם “הרפורמה המשפטית תחזור”, והשיב: “בוודאי”. הוא הוסיף כי “אנחנו כבר בתוכה, מנסים להגיע להבנות ואני מקווה שנצליח בזה”. הדברים נאמרו לכתבים בכנסת לאחר אישור תקציב המדינה.

יו”ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר בתגובה לדברי ראש הממשלה כי “אם ההפיכה המשטרית תחזור לשולחן – נרעיד את המדינה ונעצור אותה”. לדבריו, “נתניהו שוב שיכור כוח, אחרי שהעביר תקציב שיתפוצץ לכולנו בפנים”.

הוא הוסיף: “אני מזכיר לנתניהו, שטיפשות היא לחזור על אותה פעולה ולצפות לתוצאות אחרות”.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מסר כי “המהפכה המשטרית לא תעבור כי אנחנו גמרנו להיות פרייארים של נתניהו. לא הופתענו מדבריו כי יש לנו אפס אמון בו. הנשיא חייב לדרוש מנתניהו הבהרה מיידית, פומבית וברורה על אמירתו המסוכנת”.

מובילי המחאה נגד ההפיכה המשטרית מסרו הבוקר בתגובה לדברי נתניהו כי הוא למעשה “מודה במזימתו להמשיך ולהפוך את ישראל לדיקטטורה משיחית מסוכנת”. לדבריהם, “ישראל נמצאת בסכנה אדירה, חוקי הדיקטטורה לא נגנזו ואנחנו נמצאים 24 שעות מהפיכת ישראל לדיקטטורה”.

בשבוע שעבר העריך יו”ר ועדת החוקה שמחה רוטמן (הציונות הדתית) בריאיון לחדשות 12 כי אם לא יהיו הסכמות עם האופוזיציה על חוקי ההפיכה המשטרית, חלק מהחוקים יעברו כבר בכנס הנוכחי של הכנסת. “אם לא תהיה הסכמה, אני מעריך שזה יהיה אולי (החוק לשינוי הרכב) הוועדה לבחירת שופטים, שהיא כבר מוכנה”, אמר.

ביום שני נשאל רוטמן בריאיון לערוץ 7 אם “הרפורמה תמה”, והשיב: “ממש לא. אני סבור שהרפורמה לא תמה וגם תצא לפועל”. על השיחות בחסות בית הנשיא אמר רוטמן בריאיון כי הוא מעריך שהן “יגיעו לפיצוץ”.

עד כאן ציטוט שכנראה מנבא את העתיד לבוא לנו די בזריזות בגלל סרבנות, עבריינות והעדר גמישות.

אין שום צורך לחוש חרדה קיומית רק בגלל ששוב קמים עלינו לכלותנו, שהרי זו השיגרה אצלנו. לעומת זאת, כדאי לזכור שקצת קשה להוביל פלוגה למשימה אם אין חיילים מאחוריך.

בעברית קלה, הממשלה קצת תתקשה לנהל מדינה כשלציבור אין רצון לציית לפקודותיה מחמת היותה פסולה.

המאבק הדמוקרטי לעצמאות מרודנות לא מחייב אלימות, רק קצת סרבנות. סך הכל, יהייה קשה לכלוא את כל העובדות והעובדים במתקני כליאה סגורים. למעשה, אין בארץ מספיק תאים ומתקנים לאכלס כמה מיליוני שובתות ושובתים.

הממשלה תיבהל כשתראה ששום דבר לא פועל? אולי היא תטיל קנסות גבוהים ותשמיע איומים? זה בסדר, לא חייבים לפחד מביריונים לחוצים או להעביר מזומנים לפושעים. מה תעשה הממשלה אם כמה אלפי השובתות השובתים ימלאו בעמידה את כל התאים הצפופים ולשאר המיליונים כבר לא יהייה מקום במתקנים העמוסים?

במבחן התוצאה, כל שומרי הסף במדינה לא עשו את העבודה. כנראה שהכשל הנורא הזה קרה בגלל אהדה וחיבה לפשע או בעיקבות איומים מפחידים וסחיטה. מי יודע? יתכן שפעם נדע. ללא קשר לסיבה, פושע סידרתי יושב בשררה ומאיים לרמוס את הדמוקרטיה ולדרוס את חוקיה, וזו בעייה שחייבת לבוא על פיתרונה למען ביטחון המדינה, שלומה וקיומה.

הדבר היחיד שעכשיו יכול להציל את הדמוקרטיה הוא מחאה אזרחית שאינה אלימה, אבל מתמידה בנחישות חסרת פשרה למשך תקופה נטולת הגבלה עד להדחת הכנופייה המזיקה.

סביר שמלחמת העצמאות השנייה תיקח קצת זמן לפני שתבוא הצלחה מלאה. זה בסדר. עם הנצח לא מפחד מדררך ארוכה. כשתסתיים התקופה הקשה יתכן שמגילת העצמאות תאושר כחוקה, כזו שתשמור על היותינו דמוקרטיה שוחרת הסדרה, שמכבדת בצורה שיוויונית את כל השבטים שבה, שוחרת שלום, ואוסרת אפלייה, הזנחה או הדרה על רקע דת, מין או מוצא בגלל גזענות פסולה.

קישור למאמר בהארץ. קישור למאמר בשם- למה מתעלמים מליקויים מזיקים? קישור למאמר בשם- צילצולי אזהרה הפכו למקהלה קישור למאמר בשם- השמירה בוטלה? קישור למאמר בשם- מי ידע שהעבריין הוא פושע? קישור למאמר בשם- סחיטה כשרה או אהדה לפשע? קישור למאמר בשם- יש שפוטים בירושלים? קישור למאמר בשם- הצבעה במליאה תפתור את הבעייה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן