הידברות וסובלנות או שחיתות וסרבנות?

הידברות וסובלנות או שחיתות וסרבנות?

כידוע למי שיודעת ויודע, שוויון בדמוקרטיה הוא עיקר הרעיון. בצורה זו נמנע מצב שרודן יחיד סתם מחליט שבא לו ללבות מדון שיגרום אסון.

רשמית וציבורית ישראל היא מדינה דמוקרטית. למעשה, במגילה שהקימה אותה כתוב במפורש שהגישה שלנו תהייה שוויונית. חוץ מזה מוזכר שם גם רצון להסדרה איזורית, אבל הסתה זדונית למטרה פוליטית גרמה להפצת גישה גזענית, וזו בעייה רצינית.

איך בעצם ניתן לקיים דמוקרטיה שוויונית כאשר הסתה מתמידה גרמה לאמונה בעמדה כוחנית, לאומנית, קיצונית, לוחמנית וסרבנית?

אומנם, עיקרה של תורה אינו שנאה, אבל הסתה מתמידה גרמה למדינה שלמה לשכוח ולזנוח את תורתה ודרכה. למעשה, נרצח כאן ראש ממשלה כי הסתה גרמה לאנשים להאמין שגיבור האומה ומשחרר הבירה הוא בוגד במדינה שלכאורה מהווה סכנה בשל רצונו בהפסקת הלוחמה.

רצח הוא חטא נורא, אבל זו כנראה כוחה המסוכן וההרסני של הסתה לשנאה.

שוויון הוא עמוד התווך של הדמוקרטיה, אבל לא חייבים לציין את העובדה הזו בפרהסיה אם זה חלילה מעצבן את מי שמעדיף אפלייה, מלכות יחידה, טהרת גזע או סתם רודנות מתנשאת ומלאת עוצמה.

ציטוט:

כמחווה של רצון טוב, חבר הכנסת מוסי רז ממרצ הודיע בטוויטר כי החליט להוריד את הצעתו לחקיקת חוק יסוד: השוויון מסדר היום של ועדת השרים לחקיקה בשל התנגדות האגף הימני בקואליציה. “אנחנו מחויבים ליציבות הממשלה והמשך תפקודה המוצלח בשנים הקרובות”, כתב רז.

עד כאן ציטוט.

מה אפשר לומר? חבר הכנסת ממרצ מגלה אחריות, גמישות ואצילות. הוא מוכן לוותר על ההצהרה שתאשר את הידוע מאז קום ההמדינה כדי למנוע את שובה של הכנופייה.

במציאות, גם אם חברי קואליציה שמתנהגים כמו אופוזיציה לא רוצים לראות בשובה של הכנופיה, כלל לא ישנה אם תבוא עוד הצהרה לגבי טיבה של הדמוקטיה, שהרי זו כבר ניתנה מזמן, כשהוקמה המדינה.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- קואליציה ופשרה עדיפים מפשע ובגידה. קישור למאמר בשם- מי בוגד בחזון לשוויון בציון?  קישור למאמר בשם- החזון לציון כולל שוויון. קישור למאמר בשם- מגילת העצמאות תשמור על הציונות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן