הידברות סובלנית עדיפה מהשמדה הדדית

הידברות סובלנית עדיפה מהשמדה הדדית

כצפוי וכחזוי, נראה שקץ האנושות לא יגיע מחר. יש שיאמרו שזה דבר ראוי, ואחרים ידאגו או יתלוננו שהסוף בעצם רק נדחה למועד יותר מאוחר.

אומנם, הרוסים עשו פוזות לוחמניות וקשוחות, אבל נראה שהגיע הבנה בקודקוד הפיראמידה שהשמדה הדדית אינה פעולה מועילה, וזו קצת שינתה את הגישה.

האמת היא שבהידבות סובלנית ניתן לפתור בעייה סבוכה ומרה גם בלי להשתמש בכוחנות אלימה, רק צריך להסכים לדבר עד שתימצא פשרה. סך הכל, מלחמה שמחריבה את האנושות כולה אינה באמת אפשרות טובה.

ציטוט:

פוטין מצהיר: “לא רוצה לראות מלחמה באירופה”, גרמניה: מעודדים מנסיגת חלק מהכוחות.‎
במסיבת עיתונאים משותפת עם קנצלר גרמניה שולץ, שידרו שני המנהיגים כי נותר פתח לפיתרון דיפלומטי למשבר.

עד כאן ציטוט.

בעברית קלה, כנראה שלא תתחולל עוד שואה בשבוע הבא, אבל עוד לא לגמרי חלפה הסכנה. חוץ מזה, נראה שאיראן עדיין מתעקשת לסכן את קיומה, אז צריך להיות נכון לכל שינוי פיתאומי ולא צפוי בסיפור העלילה.

מי יודע? אולי אירופה ורוסיה ימשיכו בשגרה בתקופה קרובה אבל במזרח התיכון קצת תשתנה המפה. סך הכל, על פי תורה את הקמים להרע יש לנטרל ללא רתיעה, היסוס או חרטה, וצריך לעשות זאת בצורה יעילה ונחושה.

כאמור, בעזרת הידברות סובלנית ומוכנות עקרונית להגיע לפשרה הגיונית, כזו שאינה הרסנית, נכלולית או סתם קטלנית, אפשר בהחלט למנוע הסלמה עתידית. מצד שני, האומה העברית שומרת לעצמה את הזכות להגנה עצמית במידה ואין פשרה מדינית, ולפי מקורות זרים יש לה יכולת די משמעותית.

.קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- אולי פסוקים קדושים לא עוזרים. קישור למאמר בשם- ענני מלחמה ופוזה מפחידה. קישור למאמר בשם- אלימות מאיימת על האנושות. .

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

2 thoughts on “הידברות סובלנית עדיפה מהשמדה הדדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן