המתון המרכזי הוא גם דמוקרט ציוני?

המתון המרכזי הוא גם דמוקרט ציוני?

גילוי נאות- במשך שנים הבעתי המון דיעות, וזה אומר שיתכן ויש לי אחריות מסויימת לחלק מהמאורעות. מצד שני, יודעי דבר מספרים שהכל ברצונו, ולכן מה שקורה בעולם כולו כנראה מתרחש בגללו.

כידוע ליודעות וליודעים משיעורי אזרחות משעממים שלום הוא החזון של הדמוקרטיה שהוקמה בציון. זה נהדר שיאיר הצעיר כנראה הקשיב בהרצאות הטרחניות, מבין את הרעיון ומאמין בשוויון.

למרבה הפתעתי, אפילו שהינני לגמרי שולי, די אלמוני ולגמרי זוטר יאיר ואני מידי פעם ניהלנו שיח קצר בציבורי מזה כבר. למעשה, עד היום זה בעצם קצת מדהים אותי.

לפני יותר מעשר שנים כבר הבנתי שיש צורך משפחתי שיגרום לי לשוב למולדתי והתחלתי מעלה הגיגים בדף של עיתונאי ישראלי שחיבבתי. האמת היא שזממתי להיות קצת יותר מוכר במולדתי כשאשוב מגלות ארוכה בניכר, אבל כלל לא העליתי על דעתי להתעסק באופן אישי עם המצב הלאומי. מי אני? קטונתי.

אחרי שלושה שבועות של שעשועים מילוליים, שבעיקר נעשו כדי לבדוק אם אני עדיין זוכר את שפת העברים שבכל דור ודור סובלות וסובלים, יאיר האמיץ לפתע זינק בגבורה למדמנת הפוליטיקה עם הכרישים, ופתאום מצאתי עצמי מעלה רעיונות הצעות ומחשבות למפלגה רעננה בדף לאומי.

נו, טוב. לא הייתה ברירה אלא להתייחס למאמץ הממלכתי וניסיתי לסייע ככל יכולתי, שכן כבר שנים ציפיתי שיקום הגבר שיעמוד מול הכזבן הסידרתי שהפך מעבריין נכלולי לנאשם פלילי.

בהתחלה יאיר כנראה לא ממש האמין לי כשסיפרתי לו שהוא נשמע וכותב ממש כמו דמוקרט ציוני, שזה קצת שמאלני, וטען שוב ושוב שהוא מרכזי. דומני שהיום יש סיכוי להסדר שלום, וזה בעצם החזון הלאומי.

שוב ושוב ניסיתי לברר שיאיר מבין שאסור להאמין לכזבן הנכלולי מימין. שוב ושוב יאיר התעקש שהוא מתון מרכזי, ומייד לאחר הבחירות חבר לנוכל הכזבני.

מה אפשר לומר? מאוד הצטערתי, שכן הבנתי שהלקח ילמד על אף אזהרתי. הייתי טרחני ככל יכולתי, אבל נכשלתי. כמה חודשים לאחר מכן הנאשם בפלילים הדגים ליאיר ששקרנים בוגדניים לא משתנים, והדבר כנראה עזר לראש הממשלה הבא להפיק לקחים חשובים.

המוכנות הסעודית לדון בהסדר אזורי הועברה לידיעת יאיר על אף חבירתו לכזבן העברייני. היום יתכן מצב בו בקרוב מאוד נדון בשלום, וזה ממש נס לאומי. האם יש קשר בין הדברים? מותר להעלות השערות וניחושים, אבל במבחן התוצאה נראה שיאיר הוא דמוקרט ציוני ושוחר הסדרה.

מאוד יתכן שראש הממשלה הבא אינו בוגד סמולני ושוויוני שברישעותו הרבה רוצה להפסיק את מעגל הלוחמה התמידי. יכול להיות שהוא רק דמוקרט ציוני ומתון מרכזי. מה אפשר לומר? זה מאוד משמח אותי.

ציטוט:

שר החוץ לפיד: “קורא לנורמליציה עם סעודיה, מדובר באינטרס ישראלי”
שר החוץ וראש הממשלה החליפי התראיין בגל”צ והתייחס בנוסף למתיחות מול איראן: “מפיצת הטרור מספר אחד, יש לזה מחיר, מדינת ישראל לא תעמוד מנגד לאיומים של איראן”

עד כאן ציטוט שמראה אחריות, ממלכתיות ונחישות, שזה עדיף על פני עבריינות, כזבנות, הפקרות ושחיתות.

פעם יאיר סיפר לי שהוא לא שמאלני אלא מתון מרכזי. קצת התפלאתי, אבל כיבדתי את האמירה ורק קצת התווכחתי.

דומני שלהיות שוחר שלום שוויוני הפך להיות דבר רע ומגונה בזמן כהונתו של המסית כנגד המסר העיקרי. במבחן התוצאה, אולי יאיר הוא באמת מתון מרכזי, אבל זה מצויין שהחזון הציוני הלאומי ושוויון דמוקרטי הם חלק ממישנתו של מי שיהייה ראש הממשלה הבא במולדתי.

קישור למאמר במעריב. קישור למאמר בשם- בדמוקרטיה כולם שווים, גם המיעוטים? קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- אחריות או עבריינות ושחיתות? קישור למאמר בשם- עבריינות, שחיתות, מרדנות ומסוכנות. קישור למאמר בשם- זה לא יגמר עד שהעבריין יעצר.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

4 thoughts on “המתון המרכזי הוא גם דמוקרט ציוני?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן