בדמוקרטיה כולם שווים, גם המיעוטים?

בדמוקרטיה כולם שווים, גם המיעוטים?

כנראה שאין ברירה. כדי להשאר דמוקרטיה צריך לשקול את שיתופם של עשרים אחוזים מתושבי המדינה בהנהלתה וניהולה. למעשה, זה בעצם חלק רשמי מהחזון למדינה.

כמובן, הבעייה היחידה היא ההסתה לשנאה, להמשך הלוחמה והאיבה שהשתרשה. הפתרון פשוט. המנהיגים צריכים להתייצב בפני המצלמה ולהודיע לאומה ההמומה שישראל היא דמוקרטיה. לפיכך, לכל מגזרי החברה במדינה מגיע יצוג במליאה.

מי יתנגד לכתוב במפורש במגילה שהקימה מדינה בטענה שרבע מהמדינה השוויונית לכאורה מורכבת מטעות שעשתה הבריאה בכבודה ובעצמה? החרדים אינם ציוניים, דמוקרטים או משלמים מיסים. למה הכנופיה סבורה שהם שותפים נהדרים? מיעוטים אחרים לפחות עובדים ומשלמים מיסים, ורוצים להיות שווים.

יש הבדל קטן בין גזענות, שנאה וטינה לבין ההמלצה מהתורה לסור מרע, לעשות טוב ולבקש הסדרה. מלחמה כואבת, עצובה ויקרה עושים רק למטרות הגנה ואם אין ברירה. שחיתו, חמדנות והפרת אימונים אינן מיצוות חשובות מהשכינה.

בעברית קלה, הגישה הלאומנית, הכוחנית והעבריינית מהווה בגידה בחזון האומה, בשבועת הנאמנות שניתנה והתעלמות המומלץ בתורה.

ציטוט:

בצד של נתניהו המצב לא פשוט, על אף הסקרים המחמיאים. בסביבתו קיוו שפיזור הכנסת בקריאה טרומית תשפר את הסיכויים להקים ממשלה חלופית בכנסת הזו. אימת אחוז החסימה, כך האמינו, תגרום לריכוך עמדות, אך כבר ביום שלישי נסתם הגולל על המאמצים שהתקיימו מול ‘תקווה חדשה’. אלקין הבהיר לכל מי שהיה מוכן לשמוע שתקווה חדשה עם הפנים לבחירות. בכירי המפלגה הגיעו למסקנה שנתניהו לא באמת מעוניין בממשלה חלופית שתתפקד, אלא בהשבעת ממשלה והפלתה תוך זמן קצר כדי להיות ראש הממשלה אם תיקלע ישראל לסבבים אין-סופיים של בחירות.

גם בליכוד מודים שהקמת ממשלה אחרת בכנסת הזו תהיה מאתגרת מאוד כשיושב ראש הכנסת הוא איש ‘יש עתיד’ ולא ניתן להזיזו. לגנץ כבר הגיע גפני עם הצעות משופרות, וגם הבטחה להיות ערב אישית להסכם, אך גם גנץ סירב בנימוס.

החשש של נתניהו הוא שהפעם לא תהיה הזדמנות נוספת. הגוש הנגדי יתארגן הפעם מראש, באופן הומוגני יותר, ואם אף אחד לא ישבור שורות ויסכים לשבת איתו הוא יהיה בבעיה קשה – לפיד יהיה ראש ממשלת המעבר בסבב נוסף, והחרדים כבר עלולים לאבד את הסבלנות. למערכת הבחירות הזו מתייחס נתניהו כאל להיות או לחדול, וכך היא גם תיראה.

עד כאן ציטוט שכנראה מראה שהציונות תגבר על העברייניות , הגזענות והשחיתות.

כדי לוודא שהמצב ישופר יש צורך להכניס את העבריין הסידרתי למעצר. עד שזה לא יקרה, הנאשם ימשיך לגרום נזקים חמורים לדמוקרטיה, למוסדותיה ולחזונה, וזאת ללא קשר לעובדת היותו כבר מסובך בשלל תיקים פלילים עד צוואר ונמצא באמצע ההליך הראשון בערכאה.

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- אחריות או עבריינות ושחיתות? קישור למאמר בשם- עבריינות, שחיתות, מרדנות ומסוכנות. קישור למאמר בשם- זה לא יגמר עד שהעבריין יעצר.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “בדמוקרטיה כולם שווים, גם המיעוטים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן