הסדר אזורי או סיבוך משפטי?

הסדר אזורי או סיבוך משפטי?

מידי פעם נתקלים בבעייה מטרידה- אם פונים לצד אחד התוצאה תהייה רעה, ולעומת זאת בחירה במסלול השני נורא מפחידה. מה עושים? אולי עדיף לנסות לדחות את ההחלטה? מה רע בהשהייה, מריכה וגרירה?

ציטוט:

ארצות הברית וסעודיה מציעות לנתניהו גלגל הצלה – לא נראה שהוא ייאחז בו.

התגלגלות האירועים, שבראשם האפשרות הממשית להגשת כתב אישום בינלאומי נגד נתניהו, ממחישה בעיקר את מעמדו העולמי וכישוריו הדיפלומטיים שלו עצמו. ממשל ביידן אמנם ביקר את התובע חאן, אבל קשה לראות את הנשיא נשכב על הגדר בשנית.

עד כאן ציטוט. שנוגע לגורלה של הציונות, הקוממיות והעצמאות.

במידה והנאשם יסרב להצעת ההסדרה האחרונה ויתעקש להמשיך המערכה שעד כה לא השגיה את מטרותיה סביר שתבוא לו צרה חמורה והוא יזומן לערכאה בהאג בתור פושע מלחמה. למרבה הצער, צו מעצר בינלאומי בחשד לביצוע פישעי מלחמה מאוד יפגע בסידורי הכביסה של הלקוייה, וגם באומה כולה.

מצד שני, הגשמת חזון המדינה לביטחון, שיוויון ושלום בשכונה זה אפשרות שהרבה יותר תועיל למדינה.
אז במה יבחר הפושע הסידרתי? במה שטוב לו פוליטית ואישית ויוביל אותו לעוד לתיסבוכת מישפטית או במאמץ להגשים את היעד הלאומי של הדמוקרטיה העברית?

חלילה, הפושע יבחר להתנגד לממש את חזון המדינה ויבחר להמשיך במלחמה מצב שהוא מאוד גרוע יהפוך לאיום ונורא. סך הכל, העבריין עלול לסבך משפטית את כל המדינה, והדבר יפגע בה.

מה שטוב זה לחשוב שחלילה הפושע יסרב להסדרה ותתלקח מערכה איומה וקשה, כל העולם ורעייתו הנחמדה ידעו מי אחראי לבעייה, וגם תהייה הצדקה להביא את העבריין המסוכן לערכאה ואז להושיבו בתא.

קישור למאמר בהארץ. קישור למאמר בשם- עבריינות חסרת אחריות. קישור למאמר בשם- סיכון לאומי דורש טיפול מיידי. קישור למאמר בשם- כסף במיזוודה זו בעייה. קישור למאמר בשם- כיתבי אשמה ופשעי מלחמה. קישור למאמר בשם- הכסף בא מקטאר והסוף הפך מר.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן