הצגה, פוזה, חיל ורעדה

הצגה, פוזה, חיל ורעדה

לפעמים קצת קשה לדעת מכותרות העיתונים איזה מהדיווחים הסותרים פחות נכונים ויותר שגויים.

הנה לדוגמה, הרוסים מספרים שהם לא רוצים עימותים אלימים ומודיעים שהם נסוגים, אבל צילומים מלוויינים חשדניים דווקא מראים שהם לכאורה מעבירים לגבול עוד ציוד וחיילים.

ציטוט:

מזכ”ל נאט”ו ינס סטולטנברג הזהיר בצהריים (יום ד’) כי על אף הצהרותיה של רוסיה כי הסיגה חלק מהחיילים שלה בגבול עם אוקראינה בחזרה לבסיסיהם, הטענות הללו אינן מגובות בעובדות בשטח, ולמעשה ניכרת דווקא מגמה הפוכה – נאט”ו מזהה תגבורת ששולחת מוסקבה אל החזית. “מה שאנחנו רואים הוא שהם הגדילו את מספר החיילים שלהם, ועוד כוחות נמצאים בדרך”, אמר סטולטנברג בוועידת שרי ההגנה של מדינות נאט”ו בבריסל.

“אם הם באמת יתחילו בנסיגה, זה דבר שנברך עליו, אבל הם תמיד הזיזו כוחות אחורה וקדימה, כך שעצם העובדה שאנחנו רואים תנועה של כוחות, של טנקים, אין פירושה שאכן יש נסיגה”.

עד כאן ציטוט.

בעברית קלה, סביר שרוסיה לא באמת רוצה להיות אחראית להשמדת האנושות כולה או להרס כלכלתה, אבל כדי להיות חשובה ומפחידה היא תעשה פוזה עד הדקה האחרונה, וכך אולי לא יתעסקו איתה או יתעלמו מחששותיה בפעם הבאה.

סביר שבסוף ההצגה אוקראינה תסכים לא להציב איומים על רוסיה בשטחה, אלא אולי רק מערכות הגנה, והאחרונה תסכים ברוב טובה להימנע מכיבוש שכנתה להנאתה ובכך להסתכן בבידוד עולמי שקצת יזיק לה.

שייקספיר פעם אמר, לכאורה, שהעולם כולו הוא במה וכולנו שחקנים בהצגה. יתכן שגם הפוליטיקה היא הופעה מלאת פעולה, עם דרמה, ריגושים, תפניות מפתיעות ועלילה, רק חבל שכולנו משלמים עליה, וזה לא עניין של בחירה.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- הידברות סובלנית עדיפה מהשמדה הדדית. קישור למאמר בשם- אולי פסוקים קדושים לא עוזרים. קישור למאמר בשם- ענני מלחמה ופוזה מפחידה. קישור למאמר בשם- אלימות מאיימת על האנושות. .

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

One thought on “הצגה, פוזה, חיל ורעדה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן