התחשבות וחמלה הן עיקרה

התחשבות וחמלה הן עיקרה

התורה הנבונה והעתיקה ממליצה על מתן כבוד, התחשבות וחמלה. חוץ מזה, מוסבר לנו בדוגמאות שונות שאנוכיות פוגענית מזיקה לקיומה של חברה תרבותית, אנושית ומוסרית

אומנם זה משונה ואולי גם קצת לא יאומן, אבל בעולמו המופלא יש גם חילונים שמעיינים בה או מהרהרים בעיקרה יומם ולילה, אפילו שאין להם כיפה או תקציב בישיבה.

לעומת היצירים החילוניים והמוזרים הללו, המתחזים לכשרים מתפלפלים והוגים אבל לא מגדלים ביכורים, לא תורמים, משתמטים, עושים מהתורה קרדום לחצוב בו, ובאיומים סחטניים לשלוט בשירותים מונופוליסטים.

חוץ מזה, ראשי הקהילה נאשמים בפלילים והם גם לא העלו את הקיצבה הדלה שניתנת לקשישים, אפילו שהדבר לחלוטין נוגד את מצווה בכתובים, והדבר מעלה הירהורים נוגים.

ליבי ליבי על יגונו וחרדתו של הנאשם בפלילים שמסובך עד צוואר בהליכים משפטיים, מאוד צר לי בצערה של המורשעת הלקויה, וממש כואב הלב לחשוב על דאגתם של המתיישבים ללא בטח באדמות בהן יושבים אחרים.

עצוב לחשוב על עוגמת הנפש והבושה של מנהיגי הקהילה שמתחזה לכשרה, וצריך לאחל להם יכולת לעמוד בגבורה בפני בית הדין המקומי וזה של מעלה, שזה כמובן רצון ההשגחה העליונה, וכוח לקבל את הדין באהבה והשלמה.

איך ניתן להרגיע מודאגים ולהשקיט חרדים? אולי אפשר לנסות לספר שהכל תלוי ברצונה של השכינה היושבת במרומים, והכל לטובה, גם אם בהתחלה לא מבינים.

זה יפה להבין לליבם וליבן של מודאגות ומודאגים מפוחדים. חשוב להביע הזדהות, לנסות לסייע ולהביע השתתפות בצער כאשר אנשים סובלים.

קישור למאמר בשם- סיכום עגום וכיתבי אישום. קישור למאמר בשם- הכנופיה הודחה והציונות שבה לנתיבה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן