התנהלות עבריינית היא דוגמה חינוכית

התנהלות עבריינית היא דוגמה חינוכית

ממשלה דמוקרטית, אחראית, ציונית ונטולת כל אשמה פלילית החליפה את הכנופייה העבריינית, זו שמסובכת עד צוואר בצורה משפטית.

מאז השינוי, חל בארץ מהפך שהיה די צפוי ומאוד ראוי. סך הכל, מעללי הכנופיה הנכלולית בעיקר ראויים לגינוי.

מאז בערך שנה אין עלינו סגרים הרסניים, נפסק מטר הטילים המיורטים והשדות כבר לא בוערים. יש שיח יעיל עם השכנים לגבי הסדרים, יש מלחמה בפשע ובטרוריסטים, שכל לילה נעצרים ונתפסים, ואפילו בדרום ננקטים צעדים נחושים כדי לעצור השתוללותם של ביריונים משועממים או מוסתים.

במילים אחרות, מדינת ישראל שבה לפסים. יש רצון להגיע להסדרים, השוטרים כבר לא מתעללים במפגינות ומפגינים אלא לוחמים בפשע ובמפירי החוקים, והממשלה מייצגת דמוקרטיה ציונית, שכן משולבים בה מיעוטים מקופחים שכן עובדים ומשלמים מיסים ולא רק סוחטים תקציבים מאחרים בעזרת ניפנוף בקרדומים קדושים.

הנאשם בפלילים מתאמץ לספר שלא יהייה כלום כי לכאורה לא היה מאום, אבל במציאות משפטו הראשון החל ועל אף הפרחת הצהרות מרשימות והבעת תקוות הזויות מצבו די עגום.

סך הכל, שלושת האישומים הפליליים הקיימים מצפים לעוד שניים, שהם הרבה יותר חמורים. אחרי שועדות החקירה יגלו לנו מה שכבר מזמן פורסם בעיתונים ובתום כל ההליכים המשפטיים, את ימיו העבריין הסדרתי יבלה מאחורי סורגים, גם אם ישמיץ, יאשים ויכפיש אחרים.

ציטוט:

בזמן שהקואליציה ממשיכה לדשדש, בני גנץ ממצב את עצמו מחדש כמבוגר אחראי ■ מירי רגב הסתבכה וניסתה לצאת “קורבן” ■ ובנימין נתניהו ממשיך לייצר מציאות אלטרנטיבית.

עד כאן ציטוט שכנראה מעיד על מאמץ נואש של הכנופייה שעסקה בעבריינות לברוח מהמציאות.

כידוע ליודעות וליודעים, גברים אמיתיים לוקחים אחריות על מישגים באומץ ומפיקים לקחים כדי למנוע מעוד טעות. אחרים מכחישים את המימצאים המרשיעים, מיתממים גם אחרי שהם נתפשים ומאשימים בארסיות זועמת את כל האחרים, כאילו שהם עצמם רק קורבנות תמימים.

נו, טוב. כנראה שהלעיל מתאר את צורת פעולתם הנכלולית של עבריינים סידרתיים, ואין צורך שזה יתן דוגמה לתלמידות ולתלמידים. מצד שני, לאחר ההרשעה הראשונה אולי יהייה ניתן להוסיף לתוכנית הלימודים פרק חשוב על גורלם המר של חוטאים, פושעים ונוכלים. למה שרק נספר על אדם, חווה, נחש ועונשים? אפשר להוסיף עידכונים.

במילים אחרות, התנהלות עבריינית ופלילית שסופה הענשה רצינית יכולה לשמש כדוגמה חינוכית שתסביר לנוער מה קורה למי שמצפצף על החוקים ושבועת האמונים שניתנה למדינה היהודית בצורה פומבית.

קישור למאמר בהארץ.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

One thought on “התנהלות עבריינית היא דוגמה חינוכית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן