שגיאה תמימה בגוף השאלה

שגיאה תמימה בגוף השאלה

האם הגזען הלאומן, שהוא בנו של טרוריסט מסוכן ורצחן שבילה בכלא כמה זמן, מנסה לקדם עבריין כזבן, הססן, סרבן וזגזגן בכוונה לסייע לפושע להימלט מהרשעה וישיבה בתא קטן?

אולי השאלה קצת לא נעימה למי שכבר רואה את המפלה שבאה, אבל כדאי להתרגל לגישה, שכן יש עכשיו במדינה ממשלה דמוקרטית שראשיה אינם עבריינים שמסובכים עד צוואר בכיתבי אשמה.

למעשה, הכנופיה שכשלה, חטאה וסולקה עכשיו בעיקר מפריעה, צורחת, מאיימת לרמוס את בית המשפט הגבוה ומנסה לתקוע מקלות בגלגלי המדינה. כנראה שהמהומה היזומה וההסתה לשנאה לא מביאות את התוצאה המקווה, שכן לא בוטלו כיתבי האשמה.

מה נותר לקיצונים המבוהלים לעשות? אולי אפשר לנסות הסתה פרועה לשנאה וחרדה קיומית עזה, שכן בעבר זה התגלה כשיטה נפלאה לאחד את הכנופייה.

ציטוט:

עמית סגל מגיב למתקפה נגדו: “זה כואב; תתרגלו”
אחרי הביקורות על שאלה שהוצגה לציבור בסקר חדשות 12, הפרשן עמית סגל מגיב בצורה חדה: “הבעיה של הכנופייה אינה עם השאלה אלא עם התשובה שנתן הציבור”

במסגרת הסקר הוצגה שאלה “האם אתה מסכים עם הטענה שהממשלה נשענת על תומכי טרור?”. השאלה עוררה, כאמור, פולמוס רחב ברשתו החברתיות, כאשר חלק גדול מהגולשים האשימו את סגל ואת מערכת חדשות 12 בהנדסת תודעה.

עד כאן ציטוט.

מי שחטא יורשע ויכלא. לא ממש יעזור לנסות סתם לספר שהממשלה לכאורה בוגדנית, מסוכנת ורעה. מה שיקבע זה ההכרעה בערכאה לא הסתה. לא ברור על איזה כנופייה השופר הדברן מדבר, אבל ההליך בערכאה נמשך ובסופו תבוא לפושע הענשה. בשלב זה, אין שום כיתבי אשמה כנגד היושבים בשררה, ולכן הטענה שהופרחה נשמעת קצת משונה, שלא לומר מוזרה, ריקה או סתם תמוהה.

אולי אפשר לתת עוד דוגמה להסתה קלה תוך התחזות לשאלה תמימה?

האם שופרו הנאמן של הנאשם שחטא מבין שעיקרה אינו לשנאה?

הלאומן שאביו היה טרוריסט מסוכן זוכר שהלבנת פנים בפרהסיה היא חטא נורא?

מה, האם בנו של האסיר הרצחני שהורשע משוכנע שעורך דין ישראלי ושני רופאים מוסמכים שמשרתים במליאה ונישבעו אמונים למדינה הם לכאורה חברים באירגון פשע? למה? בגלל הסתה?

מה, נציגי הציבור שלא מתחזים ליהדים כשרים עומדים במליאה וזועקים שיש להכניס את כל הגזענים למכלאה? הם מאיימים לדרוס ולרמוס את מוסדות הדמוקרטיה ברגל גסה? הם לא משלמים מיסים ורק חיים על חשבון הפרהסיה בעודם יושבים בישיבה? הם עוקרים לשכנים מטעים בלילה כדי להביע איבה, טינה ושנאה שאינה עיקרה של תורה?

אולי אבא קצת טעה כשניסה לרצוח משרתי ציבור רק בגלל הבדלים באמונה, וגרם לפגיעה נוראה? מה, רצח זו הוראה קדושה? יתכן שהסתה שגוייה לשנאה או ילדות קשה גרמו לכשל הנורא ולאי ההבנה בעיקרה של תורה, וזו בעייה.

נו, טוב, מותר לשופרות הלאומניים שמורדים בחזון המייסדים להשמיע תרועות, תקיעות ושברים, אבל ללא קשר, אליל ההמונים הנערץ נאשם בפלילים, וגם חשוד בגרימת מוות ברשלנות של עשרות מאמינים ובבגידה בביטחון מדינת היהודים בעבור מזומנים.

בקיצור, סביר שהנאשם בשלל חטאים חמורים ישלח אחר כבוד לבלות את שארית ימיו מאחורי סורגים. זה אולי קצת לא נעים להבין שלפושע היו תומכות ותומכים גם אחרי שהתגלה שהוא מסובך עד צוואר בהליכים.

נו, טוב. כמו שהשופר אמר, אולי זה קצת קשה או חלילה לא נעים לשמוע את האמת בפנים, אבל מתרגלים.

קישור למאמר בסרוגים. קישור למאמר בשם- התנהלות עבריינית היא דוגמה חינוכית. קישור למאמר בשם- תפוח בגינה של טרוריסט מורשע.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “שגיאה תמימה בגוף השאלה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן