התשובה לשינאה היא אחווה

התשובה לשינאה היא אחווה

הנצחת איבה, טינה, אלימות ושנאה לא ממש פותרת את הבעייה. מה שכן מאוד עוזר זה הידברות סובלנית וכבוד הדדי. רק צריך הסכמה לכזו גישה, וכל היתר מסתדר כשורה, אפילו שלא תמיד הדרך למטרה קלה, קצרה או פשוטה.

בין גרמניה המודרנית לישראל הדמוקרטית יש יחסי רעות יציבים וראויים. שני הצדדים מבינים שנעשו מעשים נוראיים לפני עשרות שנים, אבל השכילו להשלים, לשלם פיצויים על הנזקים, לתמוך בחיזוק הקשרים והידוק היחסים.

ציטוט:

נשיאת הבונדסטאג השתתפה בטקסי יום השואה בכנסת: “ביטוי לקשר המיוחד שקיים עם ישראל”

יו”ר הכנסת אירח את בארבל באס, שתשוחח בהמשך עם הרב הראשי על קורות בזמן מלחמת העולם השנייה ותישא דברים. זו הפעם הראשונה שבה אישיות גרמנית בכירה נוטלת חלק בטקסים בכנסת. “אין לי ספק שהביקור המרגש הזה יעזור גם הוא לחזק את הקשר”

עד כאן ציטוט.

הקשר בין ישראל לגרמניה מהווה דוגמה ומופת לעולם כולו. אנו מוכיחים שניתן להתגבר על מישגי העבר, ללא קשר לכמה הוא היה נורא, אכזר ומר, ולחשוב ביחד על העולם הנהדר שכדאי לבנות בשותפות למען הדור שבא מחר.

אם היהודים, צאצאי השורדים והשורדות, ונכדי ונכדות הגרמנים, שפעם הלכו שולל וחטאו לאלוהים בגלל מנהיג שהלהיב והסית המונים, יכולים להשלים ולקיים יחסים תרבותיים, הרי כל העימותים האחרים בעולם יכולים גם להסתיים עם הרבה פחות נפגעות ונפגעים שסובלות וסובלים המון שנים בגלל מעשים נוראיים.

המאמינים משוכנעים שכאשר כולנו נינהג באחרים בכבוד, כאילו הם אנו, באהבה, בהתחשבות, בחמלה ורחמים, משיח בן דויד יגיע בדהרה על בהמה לבנה אך לא כשרה לביקור אחרי היעדרות בת הרבה שנים. מצד שני, תיקון עולם אינו באמת מטרה אלא דרך חיים.

קצת מצער לחשוב שהדברים המוכרים הללו ידועים כבר אלפי שנים ובכל זאת בכל דור עדיין קמים זדים מופרעים שמאלצים אותנו להשכים קום לנטרל איומים ממשיים, או להיות חמושים וכל הזמן עירניים.

למעשה, לא רק אנו סובלים מהבעייה שמאמללת המון אנשים כבר הרבה מאוד שנים, שכן ההיסטוריה מלמדת שזה קורה לכולם, ובמעגלים. הנה, שוב באירופה יש מלחמה נוראה עם המון הרוגות והרוגים, וזמנם של האיראנים כנראה קצר, שכן הם לכאורה החליטו להיות אובדניים תוך שבועות ספורים.

מי יודע? אולי אחרי ביעור הכרחי ומצער של המזיקים המסוכנים העולם יתפנה לאהבת אחים, סובלנות, כבוד הדדי והימנעות מפשעים, חטאים ועוונות אנוכיים, הרסניים, אלימים או פוגעניים. בשלב זה של ההצגה, משיח עוד לא בא, אבל אסור להתייאש שכן אולי פעם יגיעו שינויים.

יתכן שאם רק נוציא את השינאה אל מחוץ לחוק ונעשה זאת בצורה נחושה אולי תיפתר חלק מהבעייה.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- יהודים מצילים יהודים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

7 thoughts on “התשובה לשינאה היא אחווה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן