יהודים מצילים יהודים

יהודים מצילים יהודים

מדינת ישראל מכירה בתרומתם של חסידי אומות העולם, אלה גויות וגויים שסיכנו את עצמן ועצמם, והצילו יהודים שנרדפו והושמדו רק בגלל יהדותם.

היהודים שהצילו יהודים עדיין לא זוכים להכרה רשמית, וזה תמוה וגם קצת לא נעים. למעשה, הרבה בכלל לא שמעו או ידעו על כאלה דברים, והיו רבים.

בזכות יהודי שהציל יהודים הורי שרדו את התופת ונותרו בחיים, אומנם יתומים, גלמודים, מצולקים לכל החיים וממוספרים, אבל בזכות הגבורה וההקרבה של אדם נדיר ויקר שמעולם לא הכרתי זכיתי להיות כאן, לבינתיים, ולילדים ולילדות שניצלו יש ילדים, נכדים, נכדות ואפילו נינות.

מחר בערוץ 11 בין שבע לשמונה בערב כנראה יראו את אמא, שעל אף מה שעברה ואיבדה שיקמה את חייה, הקימה בישראל משפחה, ולהנאתה מציירת את פירחי הבר בארצה.

בעזרת השם, גם יהודים שהצילו יהודים יקבלו הוקרה רשמית מהמדינה, וזה קצת מוזר שהדבר עוד לא קרה.

יתכן שהצעת חוק בנושא הזה תועלה על ידי אחד מהשרים, ואין סיבה שיהיו לה מתנגדות או מתנגדים. חוץ מזה, גם לא צריך תקציבים רבים כדי להדפיס כמה תעודות הוקרה שיביאו שמחה וגאווה לקרובות ולקרובים.

גילוי נאות: אישית אני חש שההצעה להכיר ביהודים שהצילו יהודים היא חובה מוסרית, לאומית והיסטורית, שכן בזכות אחד מהם אני בחיים.

קישור לפרטים בפייסבוק אודות הקרנת הבכורה בהיכל התרבות בראשון לציון בעשרים ושמיני לחודש. קישור למאמר בשם- מי שהציל ילדים מהכבשנים העניק לי חיים. קישור לאתר ההנצחה של פרדי הירש.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר


דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “יהודים מצילים יהודים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן