הסתה לשינאה היא שגיאה

הסתה לשינאה היא שגיאה

אולי כדאי להסביר את הנקודה הבאה לפרהסיה, כדי שתמנע הפתעה, פליאה או חלילה זעזוע בגלל איזה פשע נורא.

הסתה לשנאה אינה דרכה של תורה אלא הפרה בוטה, מסוכנת, נפיצה, מזיקה ופסולה של עיקרה. זו האמת לאמיתה, ודי בקלות ניתן לבדוק אותה אצל כל חובש כיפה שקצת מבין בה.

ציטוט:

ממשלה תחת איום | בנט הוא לא הראשון – האיומים וההסתה נגד בכירי הקואליציה.
שליחת הקליע והקריאה לרצח ראש הממשלה ובני משפחתו מסתמנת כשיאה של תופעה שהתגברה לאחרונה • הנדל, כהנא, שקד וליברמן – כולם ספגו איומים בשל בחירותיהם הפוליטיות או הרפורמות שניסו לקדם • בנט: “לעשות הכול כדי שתופעות כאלה לא יתקיימו”

עד כאן ציטוט שלמרבה הצער עוסק בעבריינות, כוחנות ואיומים באלימות, שהם אינם דרכה של היהדות.

כתוצאה מהסתה נוראה שלא נמנעה נרצח כאן ראש ממשלה, בקשת שלום נחשבה לבגידה והציונים הדמוקרטים שאינם קיצונים או סרבנים אפילו קיבלו אתרעה צרחנית במליאה שיש כוונה להכניסם למתקן כליאה בעוון בגידה. בקיצור, שינאה היא תופעה מאוד רעה ומזיקה שיש ללחום בה ולבערה, במיוחד משום שהיא נוגדת לתורה.

איך אפשר להסביר למי שבעבר כבר חטא בהכפשה והלבנת פנים בפרהסיה בכוונה אנוכית יזומה, ועכשיו מצפה להרשעה בשלל כיתבי אשמה, שהסתה היא מינהג פסול, מגונה וכזה שעומד בסתירה מוחלטת להמלצה מהתורה לבקש שלום ולהימנע מפגיעה? מדוע האחראי להסתה שכבר גרמה לאסון נורא לא יוצא בקריאה רמה, דחופה וברורה כנגד התופעה? למה הוא מתמהמה? מה, הוא שוב לא שמע, לא ראה ולא ידע?

מי מאמין או מאמינה שאם חלילה ירצח עוד ראש ממשלה יבוטלו כל כיתבי האשמה החמורים כנגד העבריין שהודח מהשררה, יפוזרו ועדות החקירה והכנופייה העבריינית תשוב להנהגה בלי בעייה? זו כנראה שגיאה, או הזייה אבל זה כוחה הנפלא של הסתה מתמידה. אפשר בעזרתה אפילו לגרום לאומה שלמה לא לזכור מה כתוב בתורתה.

אולי כדאי שההנהלה שנבחרה לתפקידה באופן דמוקרטי כדי להחליף את הכנופייה תזכיר לאומה את עיקרי אמונתה הקדושה ואז המסיתים לשנאה יחשפו בקלונם ויתביישו בפינה במקום לנסות להטיל אימה אלימה על אומה שכבר מספיק סבלה?

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- הזעקה רמה אבל אין לה סיבה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

One thought on “הסתה לשינאה היא שגיאה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן