אלימות אינה דרכה של תרבות

אלימות אינה דרכה של תרבות

המלחמה האמיתית הא ביצרים רעים, בדחף לחמוד או להזיק לאחרים, ויודעי דבר מספרים שהגיבורים אפילו מצליחים לשלוט בדברים.

למרבה הצער, בעוד שרוב היצירים, היצירות, הבצלמים והבצלמות בעיקר רוצים לאכול, לעבוד, לשחק, להשתעשע, לישון ולגדל ילדים, יש בעולם קומץ מופרעים שמורד במיצוותו של השוכן במרומים, ולכן אין ברירה אלא להשקים ולנטרל את הסיכונים המתקתקים כדי למנוע נזקים יותר חמורים.

זה לא נעים לאנשים תרבותיים והגונים להציב גבולות נחושים בפני ביריונים אלימים, אבל ככה זה בחיים. לא כולם נחמדים. עד כאן הדברים נכונים, אבל קצת כלליים ולכן אולי משעממים.

מה שמרגש, חשוב ומהפכני זה לראות שגם בצד השני יש הבנה למצב הקיומי. קומץ קטן של קיצונים עושה רעש ומנסה להבעיר מהומה שתזיק ותפריע לרוב הקהילה השלווה. מסתבר שהתופעה מפריעה ומציקה לכל קהילה, אפילו לשכנה.

ברצונו של הרב חסדו מאמינים מלומדים וטובים מכל הדתות מבינים שאסור לפגוע באחרים, שכן זה מעצבן את השוכן במרומים. טוב ששמים גבולות נחרצים בפני בורים שלא מבינים שהם חוטאים.

ציטוט:

מתפללים מוסלמים התעמתו עם מתפרעים באל-אקצא: “אתם פוגעים בנו”
זמן קצר לאחר תפילת השחר עשרות רעולי פנים הגיעו למדרגות הר הבית, הניפו דגלי חמאס ושרו בשבחו. מאות מתפללים עצרו את כוחות המשטרה שהיו בדרכם לפזר את הפרות הסדר, והתעמתו איתם בעצמם: “אתם הורסים את התפילה, המעשים שלכם יציתו את האזור”

עד כאן ציטוט שמראה שלא כל הבצלמים, היצירים והברואים שאינם כשרים או משתמטים חמדניים מאמינים באלימות ולוחמנות,, שהן כידוע טעות וגם חטא למצוות הקדושות שחיוניות לחיי תרבות.

יבורכו רודפי השלום שכן הם שליחיו של הרב חסדו השוכן במרום. מי שבטעות ניסה להסית בעבור מטרה אנוכית ולספר לאומה שלכאורה יש סכנה נוראית ואין גם רצון לפשרה עשה זאת בכוונה, אבל הוא כנראה לגמרי טעה. רוב האנשים בכל הצדדים רוצים שלום ורגיעה, אחרת המחיר יקר ולפעמים די נורא.

מי שמסית ללוחמה ושנאה מתמידה עושה זאת למטרות פוליטיקה, אבל זה לא חזון האומה וגם לא מיצווה מהתורה, ששלום וכבוד הדדי הם עיקרה.

נהדר שמאמינים מוסלמים מסבירים לקיצונים אלימים שכך לא מתנהגים. בעזרת השם, דבר דומה גם יקרה אצל היהודים, והמופרעים הגזעניים יורחקו ממקומות נפיצים לעולמים.

למה שהמונים יסבלו בגלל כמה מופרעים מזיקים שלא מכבדים את הכתובים הקדושים ומשתוללים כאילו אין אלוהים?

קישור למאמר בידיעות..קישור למאמר בשם- התשובה לשינאה היא אחווה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן