וְהִנֵּה הַסְּנֶה בֹּעֵר בָּאֵשׁ וְהַסְּנֶה אֵינֶנּוּ אֻכָּל

וְהִנֵּה הַסְּנֶה בֹּעֵר בָּאֵשׁ וְהַסְּנֶה אֵינֶנּוּ אֻכָּל

הרבה אנשים ונשים אחראיות ואחראים בצורה זו או אחרת לקיומי כפטפטן דעתן שנוטה להכביר מילים. יתכן שהכל באמת ברצונה של השכינה או סתם מיקריות מופלאה וחסרת כוונה, שכן לממוספרות ולממוספרים לא היו אמורים להיות ילדים.

הגנים שלי נאפו במשך כמה חודשים ליד כיבשנים שטניים ששרפו יהודים ללא הרף, בלילות ובימים, ויש הטוענים שכאלה דברים קצת משפיעים על זווית הראייה בחיים.

למרבה הצער, העץ המשפחתי של בני ובנות הדור השני מלא חללים, גדמים וענפים קטומים ולכן מכל הרשימה בקישור למטה בעצם היכרתי רק את אבא. רוב השמות שנמצאים שם הם שמותיהם של האנשים שבזכותם אני קיים. למעשה, רק דודי הארי, זכרונו לברכה, לא ממש תרם.

מאז סיום בניית אתר ההנצחה לפני תקופה לא ארוכה כל משפחה בארץ יכולה להנציח את יקיריה לעולמים, ולמראה התמונות והסיפורים חשים קצת פחות געגועים.

אתר ההנצחה לזכור נקודה קום נבנה כדי לתת לקהילה יכולת להעלות מודעות עגומות בחינם, וגם לוודא שכל משפחה יכולה לכבד את זכרם של אלה שכבר אינן ואינם .

האתר מופעל בחסות מוזיאון בית טרזין שהוא ארגון שלא למטרות רווח, וכל ההכנסות מופנות בלעדית לקיום מיזם ההנצחה הלאומי לשנים רבות למען הקהילה.

לקוראי וקוראות עיתון ברשת יש הנחה קבוצתית להרשמת אתר הנצחה פרטי לניהול עצמי. כאמור, מודעות אבל נרשמות חינם, והן גם נשארות שם כדי שלא נשכח לעולם.

קישור למשפחה שכבר אינה כאן, אבל זמינה ברשת כל הזמן.

קישור לאתר ההנצחה של עיתון ברשת.

קישור למאמר- לזכור עוזר לא לשכוח. קישור למאמר- מי שהציל ילדים מהכבשנים העניק לי חיים.

מקור האיור

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

.


דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן