חזון הסבבים האלימים

חזון הסבבים האלימים

כידוע ליודעות וליודעים, במגילת העצמאות שלנו כתוב די במפורש שמדינת ישראל תחתור לשוויון ושלום, אבל משום מה שר המשפטים מספר שהוא מעדיף סבבים אלימים ומדממים.

איך זה יתכן שיש בהנהלה אנשים שלא מבינים במצעה של מדינת היהודים? מה, לא הייתה הקשבה בשיעורים? עורכי דין מלומדים וזהירים לא קוראים חוזים לפני שהם מחדשים חתימה על מסמכים הסטוריים? אולי כדאי לתת לשוגים הבורים קצת הסברים, פירושים, ביאורים סבלניים וציטוטים?

ציטוט:

סער נגד התוכנית של לפיד מול עזה: “לא ריאלית, צריכים להמשיך במדיניות של סבבים

ציטוט:

אנו קוראים – גם בתוך התקפת-הדמים הנערכת עלינו זה חדשים – לבני העם הערבי תושבי מדינת ישראל לשמור על שלום וליטול חלקם בבנין המדינה על יסוד אזרחות מלאה ושווה ועל יסוד נציגות מתאימה בכל מוסדותיה, הזמניים והקבועים.

אנו מושיטים יד שלום ושכנות טובה לכל המדינות השכנות ועמיהן, וקוראים להם לשיתוף פעולה ועזרה הדדית עם העם העברי העצמאי בארצו. מדינת ישראל מוכנה לתרום חלקה במאמץ משותף לקידמת המזרח התיכון כולו.

עד כאן ציטוט.

בעברית קלה, חזון המדינה שמפורט במגילה, זו שכולנו למדנו בכיתה, בבירור גלוי קורא לשלום, כבוד הדדי, שותפות והסדרה, שהיא עדיפה ונעימה ממלחמה מתמידה ששכול וסבל בצידה.

למעשה וכידוע לנו מהרבה סבבים מדממים קודמים שלא שינו אלא אולי רק החמירו את מצב הדברים, ריב ומדון בעיקר גורמים להרס, שכול ויגון. למה שהדבר המזיק הזה יהייה טוב לציון? הרי אנו מתפללים לשלום יום יום במצוות האל העליון, וזה גם החזון לציון?

מי סבור שלהמשיך בסבבים אלימים יעשה טוב ליהודים? מי בעצם בוגד בחזון המייסדים, במצוות הקדושות ממרומים ומסרב להסדרים מתוך רצון לגרום נזקים? מי מסכן את התושבות והתושבים לצרכים פוליטיים אנוכיים במקום לוודע שאין נפגעים ואנו שומרים על קדושת החיים?

מה, גדעון באמת רוצה לגדל בן לתפארת כדי שהנער יוכל לעלות על מדים להשתתף בעוד סבב במערכה מיותרת, ואולי אפילו לשוב בשלום עם תחושה נהדרת?

גם אמא גאולה רוצה שנמשיך לשלוח את הבנים שחלקם חוזרים בריאים ושלמים לעוד ועוד סבבים מסוכנים? מה לגבי חזון המייסדים וקדושת החיים? זה פחות חשוב מתרגילים פוליטיים שכנראה נועדו להראות כאילו הדוברים הם לוחמים עזים, גיבורים, לאומניים וקשוחים?

חלילה יתרחשו אסונות משפחתיים, האם גם אז גדעון ימשיך לקדם את חזון הסבבים האלימים לעולמים ויסרב להסדרים, או שאולי הוא יפיק לקחים כואבים ויסכים לשוב לנתיב המייסדים והנביאים?

למעשה, חזון הסבבים האלימים נראה קצת פחות נעים מהתוכנית של הציונים. מצער לראות ששר המשפטים ממליץ לסטות מהנתיב הרשמי של מדינת היהודים, ושהוא סבור בטעות שסבבים אלימים עדיפים על הסדרים רגועים.

אולי מישהו יוכל להסביר לעורך הדין המלומד שהוא טועה לחלוטין? למעשה, אפילו ניתן להוכיח לו את זה, שכן המצוות וההוראות נמצאות בכתובים שאותם כולן וכולם מזמן מכירים.

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- קיפאון ומדון הם החזון לציון? קישור למאמר בשם- מה עם החזון לציון? קישור למאמר בשם- סרבנות, כזבנות וצביעות. קישור למגילת העצמאות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

3 thoughts on “חזון הסבבים האלימים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן