חיטוי האורווה מחייב ועדת חקירה

חיטוי האורווה מחייב ועדת חקירה

כידוע למי שיודעת ויודע, לאחרונה הממשלה הבטיחה להקים ועדת חקירה שלמרבה הפליאה טרם קמה. נו, טוב. אולי זה יקרה בשבוע הבא.

יתכן שכדאי לקיים את ההבטחה לפרהסיה שכבר רומתה שנים על ידי הכנופיה, שכן מדובר בשלומה וביטחונה של המדינה.

יש מישהו בהנהלה שרוצה למנוע חקירה? בבקשה, שיעלה נא לבמה ויסביר זאת באומץ לאומה.

חשוב שנבין מי שומר על ניקיון האורווה ומגן על המדינה, ומי לכאורה מנסה לסייע לפשע ולהכניס צוללת עצומה למגירה סגורה מחמת הבושה.

איך ניתן לנקות אורווה שסרחה אם לא נכנסים אליה עם חומרי חיטוי וכלי עבודה? למרבה הצער, חלילה לא תהייה חקירה בפרשה הביטחונית הכי מזיקה שאי פעם הייתה יש אפשרות סבירה שהמחאה האזרחית תחזור ותניף את דיגלה, שכן יהייה ברור לציבור שדבר לא השתנה

ציטוט:

ביום ראשון: הממשלה תאשר את הקמת ועדת החקירה לפרשת הצוללות.
בתום הדיונים בין בנט ושרי המשפטים, הביטחון והחוץ, הוחלט לקדם את היוזמה של גנץ ולהעלות אותה להצבעה בממשלה. בצמרת הממשלה ההחלטה התקבלה כבר לפני כמה חודשים, אך הוסכם לאשרה רק לאחר העברת התקציב. גנץ: “מהלך הכרחי לשמירה על ביטחון ישראל”. לפיד: “הבטחנו לחקור – וקיימנו”

ציטוט:

“נושא בעל חשיבות ציבורית חיונית הטעון בירור”: נוסח ההחלטה על ועדת חקירה לפרשת הצוללות

לפי הצעת ההחלטה, שתעלה בישיבת הממשלה ביום ראשון, הוועדה שתוקם תוסמך לחקור את תהליכי ההחלטה וקבלת ההחלטות של הדרג המדיני בתהליכי הרכש ועסקאות כלי שיט. הוועדה תקיים את דיוניה בדלתיים סגורות ולא תפרסם פרוטוקולים. עדיין לא ברור אם בנט יצביע בעד ההצעה.

ציטוט:

חלילה, הפרשה הביטחונית הכי חמורה בתודות המדינה לא תבחן בקפידה אלא תקבר במגירה, תהייה סיבה לדאגה קיומית קלה עד מתונה. מצד שני, סביר שההממשלה הרעננה מבינה את חומרת הבעייה והצורך החיוני למנוע את הישנותה.

ממשלה שקמה כדי לחטא את האורווה צריכה לקיים את שליחותה והבטחתה, אפילו אם קיים חשש שהדבר קצת יעצבן את המורשעת הלקוייה או יגרום מבוכה.

עד כאן ציטוט.

קצת קשה להבין את ההשתהות, ההססנות והדחייה, שכן תיאורטית ראש הממשלה הרעננה אמור לשמור על ביטחונה של המדינה ולהגן עליה מפני כל רע. מה יעזור לטמון את הראש באדמה? חוץ מזה, הרי כבר ניתנה הבטחה שפורסמה, לכן כדאי לשמור על אמינות ולפעול באחריות לטובת האומה שכבר מספיק סבלה.

קישוא למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- ועדות חקירה יושיעו את הדמוקרטיה. קישור למאמר בשם- נאשמים מבקשים פטור מעונשים?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

4 thoughts on “חיטוי האורווה מחייב ועדת חקירה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן