פרשת הצוללות תיבדק לעומק

פרשת הצוללות תיבדק לעומק

שר הביטחון התעקש לבדוק לעומק את פרשת הצוללות וכלי השייט, שכן העסקה החשודה לכאורה סיכנה את שלומה של ציון בעבור ממון.

ברוב מוחץ ומכריע הממשלה הצביעה ואישרה את ההצעה, ולכן לא ממש משנה מי ניסה או ניסתה להפריע.

ציטוט:

בג”ץ אמנם דחה את העתירות להקמת ועדת חקירה, אבל השופט יצחק עמית הניח למעשה את הבסיס להקמתה. כולל הבסיס הפוליטי. .”מבלי לחקור את ראש הממשלה ואחרים”, כתב השופט עמית, “לא ניתן לענות לשאלה המטרידה והמענה אם טיסנקרופ בפרשת המניות וטיסנקרופ בפרשת רכישת הצוללות היא מקריות בלבד.

לא אכחד כי מאז הונחו העתירות על שולחננו, עצם העלאת החשד כי אין מדובר במקריות הדירה שינה מעיניי ומעפעפיי”. השופט קושר כאן את בנימין נתניהו לשני דודניו שנכרכו בצוללות – נתן מיליקובסקי כמחזיק מניות ועו”ד דוד שמרון שאמור היה לקצור עמלות ממכירתן.

את נדודי השינה האלה של עמית הביא אתמול שר המשפטים גדעון סער באמצעות ציטוט נוסף של עמית: “אין לכחד כי שורה של תמיהות הנוגעות לתהליך קבלת ההחלטות בפרשת כלי השיט עדיין מרחפת כחשרת עבים ממעל”.

עמית סימן את העיגול סביב נתניהו לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הסיר ממנו את העיגול.

ציטוט:

בנט נמנע, שקד התנגדה: הממשלה אישרה את הקמת ועדת החקירה לעניין הצוללות.

שקד, היחידה שהתנגדה למהלך, טענה לשימוש יתר בוועדות החקירה הממלכתיות. “חשש שוועדה כזו תפר את האיזון בין הדרג המדיני לצבאי”. השרים הנדל ואלקין ששקלו להימנע – החליטו לתמוך. לפיד: קומבינת הצוללות – כתם על ביטחון המדינה. גנץ בירך: “צורך ביטחוני מהמעלה הראשונה”

עד כאן ציטוט.

מה אפשר לומר? טוב שעניין לאומי ומסוכן סוף סוף נחקר.

מי יודע? אולי בסוף החקירה נגלה שלכאורה הייתה בגידה בעבור עמלה בלי שמישרד הביטחון ידע, ויתכן שנחוש תדהמה, הפתעה וזעזוע.

כמובן, יש אפשרות שהנאשם בשלל כיתבי אשמה כביכול בכלל לא ידע שיש בעייה שתביא לו עמלה דשנה, אבל היא מאוד קלושה, שלא לומר לגמרי בילתי סבירה.

קישור למאמר בכלכליסט.קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- חיטוי האורווה מחייב ועדת חקירה.קישור למאמר בשם- ועדות חקירה יושיעו את הדמוקרטיה. קישור למאמר בשם- נאשמים מבקשים פטור מעונשים?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן