העבריינות עפה והציונות טסה

העבריינות עפה והציונות טסה

מגילת העצמאות נתנה לנו זהות. חזון הציונות היה להקים בית יהודי, דמוקרטי, עצמאי ובטוח בארץ האבות והאימהות, שיהייה שוויוני, מוסרי ויחתור לשלום אזורי.

ציטוט:

אנו קוראים – גם בתוך התקפת-הדמים הנערכת עלינו זה חדשים – לבני העם הערבי תושבי מדינת ישראל לשמור על שלום וליטול חלקם בבנין המדינה על יסוד אזרחות מלאה ושווה ועל יסוד נציגות מתאימה בכל מוסדותיה, הזמניים והקבועים.

אנו מושיטים יד שלום ושכנות טובה לכל המדינות השכנות ועמיהן, וקוראים להם לשיתוף פעולה ועזרה הדדית עם העם העברי העצמאי בארצו. מדינת ישראל מוכנה לתרום חלקה במאמץ משותף לקידמת המזרח התיכון כולו.

ציטוט:

נשיא המדינה יצחק הרצוג ימריא בסוף החודש לאיחוד האמירויות לביקור ראשון בממלכה. בבית הנשיא עדכנו הערב (שלישי) כי הוא ייפגש עם יורש העצר מוחמד בן זאיד.

הנשיא צפוי לבקר באבו דאבי ולערוך פגישות רשמיות גם עם שר החוץ של איחוד האמירויות, השייח עבדאללה בן זאיד, עם סגן הנשיא, ראש הממשלה, שר ההגנה ושליט דובאי, השייח’ מוחמד בן ראשד אאל מכתום ועם נציגי הקהילה היהודית.

ציטוט:

הבכיר הפלסטיני שנפגש עם לפיד העביר מסר מאבו מאזן: “חייבים ליצור אופק מדיני”

השר הפלסטיני חוסיין אל-שייח’ אמר לוואלה! כי הפגישה עם לפיד היתה חיובית מאוד “ופתחה את הדלת” להגברת המגעים בין ישראל לרשות. “רוצים להתקדם בעתיד גם לחידוש המו”מ”, אמר. השניים שוחחו גם על התקפות המתנחלים נגד פלסטינים ועל התביעה הפלסטינית נגד ישראל בהאג.

ציטוט:.

גנץ אירח את אבו מאזן בביתו בראש העין: “להמשיך לקדם צעדים בוני אימון”.

.שר הביטחון אירח בביתו בראש העין את יו”ר הרשות הפלסטינית לפגישה שנמשכה כשעתיים וחצי, בנט עודכן. לשכת גנץ: “דנו בסוגיות הביטחוניות והאזרחיות”. שר פלסטיני: “עלתה החשיבות של יצירת אופק מדיני”.

ציטוט:

שר הביטחון בני גנץ נפגש עם מלך ירדן עבדאללה השני בארמון המלוכה בעמאן.

מהלשכה המלכותית בירדן נמסר כי המלך עבדאללה הדגיש בפגישה את החשיבות של שמירה על רגיעה כוללת בשטחים הפלסטיניים ואת הצורך לנקוט בכל הצעדים הנדרשים לכך. מלשכתו של גנץ נמסר כי שר הביטחון ומלך ירדן דנו בסוגיות ביטחוניות ומדיניות והודגשה “החשיבות האסטרטגית ביחסים הקרובים בין ישראל לירדן, התורמים לביטחון שתי המדינות”.

בניגוד לפגישות עבר עם בכירים ישראלים, ובהם נשיא המדינה הרצוג, ראש הממשלה בנט ושר החוץ לפיד, לשכת מלך ירדן בחרה לפרסם תמונה מהפגישה.

.עד כאן ציטוט.

מה אפשר לומר? לשם שינוי בחודשים האחרונים פה ושם רואים עוד איזה דבר נהדר. מה שהיה רע ומר כבר עבר ונגמר, ובעזרת השם אולי ההליך גם יסתיים במאסר ובמישכן מטוהר.

חוץ מזה, יש באפשרותנו לשוב למסלול המוכר, לסור מרע, לעשות טוב, לבקש ולרדוף שלום עד שנראה הצלחה בדבר.

לדמוקרטיה הציונית יש מצע ברור שמוצאו בתורה הקדושה, וחשוב להגשים את חזון האומה כפי שהוא מפורט במגילה, שכן זה מאוד יועיל למדינה.

קישור למאמר בכאן. קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בידיעות. קישור למגילת העצמאות. קישור למאמר בידיעות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן