ירושלים לא נפלה, בינתיים

ירושלים לא נפלה, בינתיים

יתכן שהנאשם הפלילי פנה לנשיא הישראלי באופן נימוסי, חרדתי וממלכתי וביקש את עזרתו בהרגעת המימשל האמריקאי והציבור המקומי.

יכול להיות שהנשיא האחראי הבין לבד שקיים סיכון אמיתי למרי אזרחי, ולכן ניסה להשמע תרבותי ודמוקרטי.

ציטוט:

נשיא המדינה יצחק הרצוג נאם היום (ראשון) בטקס האזכרה לציון רצח רבין. ביחס לתוצאות הבחירות אמר, “המדינה לא נגמרה ולא נחרבה, יש לכבד את ההכרעה הדמוקרטית”.

עד כאן ציטוט.

מה אפשר לומר? זה נשמע מרגיע, מעודד ונהדר.

במציאות, פושע סידרתי שגם חשוד בבגידה בביטחון הלאומי הביא לשילטון צוות קיצוני, גזעני, מרדני, עברייני ולוחמני, שכבר הכריז על כוונה לחסל את המשטר הדמוקרטי ולהפר את החוק הבינלאומי, דבר שיוביל לנזק הרסני.

האם דבריו המרגיעים של נשיא מדינת היהודים ישקיטו את המודאגים? ירגיעו את המוטרדים או ישכנעו את הספקנים?

בדרך כלל אנשים שומעים הרבה דברים מעניינים מפוליטיקאים, ולכן בגלל הניסיונות הקודמים הם מאמינים רק למה שהם רואים. מסיבה זו, אם לא יבוטלו חוקים ואישומים, אם לא יוכפפו השופטות והשופטים לפוליטיקאיות ופוליטיקאים, ואם לא יסופחו שטחים ויופרו וחוקים, אזי הציבור כנראה יחוש פחות פחדים קיומיים.

לכרגע, אפשר לומר שנשיא המדינה אמר את האמת המרגיעה. ממשלה חדשה עוד לא הושבעה, התקרה לא קרסה ואומנם עדיין יש לנו דמוקרטיה. לעומת זאת, המצב עשוי להשתנות תוך תקופה מאוד קצרה, לרעה. למעשה, הכוונה כבר הוכרזה אבל המזימה להכשיר פושע, ללבות שנאה שאינה עיקרה של תורה, לפתוח במלחמה ולהקים מדינת הלכה טרם בוצעה.

מעניין מה יאמר כבוד הנשיא לאחר שתוקם ממשלה רודנית או ממלכה חשוכה. אולי הוא יספר בקול מלא חרטה שהוא כלל לא ידע שזו הכוונה? שקיווה למתינות רגועה או להגינות מצד חברי הכנופייה העבריינית שכבר הסתבכה?

במקום להזהיר את הכנופייה שלא תעז לפגוע בדמוקרטיה שהופקדה בידה או בחוקיה כבוד הנשיא ביקש מהפרהסיה ההמומה לגלות סלחנות לפשע? זה לא קצת תמוה?

בהחלט מאוד חשוב לכבד את הדמוקרטיה, אבל מדוע צריך לכבד את מי שפגע בה, בגד בביטחונה ורוצה להחריבה רק כדי לחמוק מהרשעה וישיבה בתא?

אם שנאת אחים וקיצונים מרדניים תמיד גורמים לחורבנות לאומיים כואבים הרי שאסור לשבת רגועים ודוממים. למעשה, זה הזמן לצלצל בכל הפעמונים ולהעיר בשופרות רמים את המנומנמים, האדישים והמיואשים. צריך למלא את הארץ בדגלים ואסור לוותר לפושעים.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- נאשם פלילי יעורר מרי אזרחי? קישור למאמר בשם- איחוד רשויות וביטול עוונות. קישור למאמר בשם- הבית השלישי וסיכון ממשי.. קישור למאמר בשם- פושעים רוצים לשלוט בשופטים?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “ירושלים לא נפלה, בינתיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן