ישראלים ערבים כמהים לאהבת גזענים?

ישראלים ערבים כמהים לאהבת גזענים?

הכותרת למטה אולי נשמעת קצת מעצבנת. מה, פוליטיקאים חושבים על השגים ורווחים בעבור מיעוטים מקופחים, שנואים, מושמצים ומוזנחים ולא על אידאולוגיה קדושה ועניינים לאומיים? ממש מדהים. למעשה, אפילו חברות כנסת בוגדניות מהימין לאחרונה הדגימו אהדה לנאשם בפלילים שהבטיח להגשים חלומות באספמיה וזנחו לגמרי את טובת מדינת היהודים, שכבר מאוד סבלה ממעללי העבריינים.

ציטוט שבתחילה נראה קצת קנטרני, מרגיז ואנוכי, אבל מסתתרת בו הרבה משמעות:

מנסור עבאס: לא פוסל ישיבה בממשלה עם נתניהו, סמוטריץ’ ובן גביר.

יו”ר רע”ם מנסור עבאס אמר היום (שבת) במהלך אירוע שבתרבות בבאקה אל-ע’רביה כי הוא לא פוסל ישיבה עם נתניהו בממשלה. עבאס אמר, כמו כן, שהוא גם לא פוסל ישיבה עם סמוטריץ’ ובן גביר, כל עוד הם לא יפסלו אותו כפי שקרה בפעם הקודמת.

עד כאן ציטוט, שכאמור בתחילה נראה מדאיג אבל יש בו קצת ערמומיות.

מנהיג של מיעוט אמר שהוא דמוקרט שוויוני ולא גזען קיצוני. הוא מסביר שיש לו מוכנות לשיתוף פעולה גם עם לאומנים קיצוניים שמקדמים סרבנות, מרדנות, לוחמה ושנאה, אפילו שזה ההפך הגמור ממצוותה של תורה.

נחמד מאוד להבין שרופא השיניים מספר שהוא מוכן לשבת בנימוס אפילו עם אנשים ששונאים ערבים. עד כאן נראה שהוא לא ממש עומד על עקרונות לאומיים או אידיאלים נשגבים אלא בעיקר רוצה לקדם את מצבם של המוזנחות והמושמצים. אפשר לחשוב שמה שחשוב לו זה רק תקציבים לאלה שהוזנחו וקופחו שנים.מי יודע? אולי צריך להתבייש בדברים.

מצד שני, חבוי בדבריו של הפוליטיקאי הפיקחי אתגר מאוד משמעותי ומוקש די רציני. בעוד שהוא דמוקרט שאפילו מוכן לשתף פעולה עם הפלג הכי קיצוני שבוגד בחזון הציוני, כלל לא בטוח שהימין הגזעני ישמח להצהיר שהוא ינהל את המדינה תוך הישענות על טרוריסטים, רופאים רצחניים ועורכי דין צמאי דם ומסוכנים

סך הכל, המודחים זעקו וצרכו למיקרופונים שההנהלה החדשה לכאורה מצייתת למועצת השורא, וזה נורא. כנראה שבכוונתם של הצדיקים הטהורים שנאשמים בפלילים להיות יהודים נחמדים ולתת למועצת גדולי התורה לסחוט אותם, ממש כמו שנעשה ללא בושה שנה אחר שנה. קוראים לזה-סחיטה כשרה.

אם חלילה הימין הלאומני יסתמך על הקול הערבי, מה יאמר לציבור? שהנאשם הפלילי משתף פעולה עם אוייב לאומי? שעבאס הפך לציוני ז’בוטינסקאי?

סך הכל, ערביי ישראל אולי דמוקרטים, שכן רק שוויון טוב לכל המגזרים, אבל ללאומנים הגזעניים ששונאים אחרים יהייה קצת קשה להסביר למאמינות בשנאה ולמאמינים בטינה, איבה ולוחמה מדוע הם מסתמכים על אוייבים ומחכים לאישורים למהלכים מדיניים ממועצת החכמים הגויים.

סך הכל, זו הייתה עיקר טענתם כנגד מי שהדיח אותם לאחר כישלונם ולכן יהייה קצת קשה לעשות בעצמם בדיוק את מה שהיה פסול, לדעתם.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- הציונות הדתית אינה באמת דמוקרטית.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

One thought on “ישראלים ערבים כמהים לאהבת גזענים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן