הציונות הדתית אינה באמת דמוקרטית

הציונות הדתית אינה באמת דמוקרטית

יודעי דבר מספרים שהכל מהשם, אפילו שלא בטוח שזה היה הוא אישית שגילה להם.

אולי כדאי קצת להסביר, אחרת הפתיח שלעיל לא ממש יהייה נהיר.

יש בארץ תנועה פוליטית שמתחזה לדמוקרטית, אבל במציאות היא לא שוויונית אלא גזענית, בדלנית, סחטנית, כוחנית, לאומנית ונצלנית. למעשה, היא מתהדרת בשם- ציונית, וזו בעצם רמייה שכלל לא מעידה על זהותה האמיתית.

הציונים הקימו את המדינה, בעמל, גבורה, דם ויזע. המייסדים והמייסדות חלמו על עצמאות, שוויון והסדר שלום במזרח התיכון. למעשה, כל זה מופיע במגילה שיסדה מדינה בציון.

לעומת החלוצות והחלוצים שלחמו יחד בביצות ויבשו יתושים, המתחזים לכשרים לא סללו כבישים, לא נטעו עצים ולא לחמו להגן על ישובים מותקפים.

למעשה, עד היום הם משתמטים, משמיצים את החילוניות והחילונים ובעיקר סוחטים תקציבים בעודם משתמטים ולא תורמים או אפילו משלמים מיסים.

בקיצור, הציונים הדמוקרטיים בנו מדינה ליהודים, והמתחזים לכשרים מנצלים אותה לצרכיהם האנוכיים בלי לסייע או לכבד את החוקים. לדעתם, רק מה שמופיע בכתובים בני אלפי שנים מייצג ערכים נאורים, ולכן אין משמעות רבה לדברים אחרים, שבעיניהם הם נחותים, לא קדושים ופחות חשובים.

ועכשיו לעניין- “הציונות הדתית” זה מושג שאין לו כל משמעות אמיתית, שכן בין שני המונחים יש שונות מהותית.

היהדות לא מכבדת נשים בצורה שוויונית. למעשה, אבותינו רכשו נשים בצורה כלכלית וציפו מכל כלה לנהוג ככיבשה צייתנית. למעשה, עד היום אין בהנהגה הפוליטית ייצוג לנשים, שכן הם לכאורה שוות פחות מגברים. מי יודע? אולי הרב חסדו טעה וחלק מהיצירה שלו פגומה, לא ממש שווה או ראוייה?

למרבה הצער, מינהגים מטופשים בני אלפי שנים כבר לא תקפים ברוב העולם, אבל המאמינים עדיין לא מכבדים נשים. למעשה, הם עדיין מעדיפים לשים אותן במושבים האחוריים ולכסות אותן בהרבה בגדים חמים כדי שהבחורים ישארו גיבורים ששולטים ביצרים.

ציטוט:

אוטובוס ישראלי – הגברים מקדימה, נשים מאחור.
על קירות העיר ירושלים מתנוססים לאחרונה פשקווילים חדשים של העדה החרדית, ובהם מובהר ומוזכר שוב כי על נשים לעלות לאוטובוס מאחור, בזמן שגברים רשאים לעלות מלפנים.

ציטוט:

ש”ס ויהדות התורה בעד נשים, רק לא בכנסת.
מנהיגי המפלגות שמייצגות את הציבור החרדי הגדול היו ונותרו מועדון גברי סגור שמתעלם מאימו, מאחותו ומבנותיו. המצביעים שלהם שבויים.

ציטוט:

סמוטריץ’: “ישראל צריכה להתנהל לפי משפט התורה, כמו בימי דוד המלך”

עד כאן ציטוט.

הציוניות והציונים לחמו כתף אל כתף באוייבים, בנו בכוחות משותפים ישובים וקלטו בקשיים רבים המון עולות ועולים, פליטות ופליטים. בדמוקרטיה כולם שווים, גם אלה שמפחדים מנשים או מקפידים על מאכלים מסויימים.

במדינת הלכה אין סובלנות, הכלה או קבלה. רק דרך אחת ויחידה נחשבת לנכונה, ואסור לפקפק בה או אפילו לדון בגישה שונה, שכן זה נחשב לכפירה. בקיצור, מדינת הלכה ודמוקרטיה שוויונית חייבות לחשוב על פשרה, כן יש להן גישה קצת שונה, שלא לומר הפוכה.

הדבר היחיד שאולי כן מאחד בין שתי הגישות הוא בקשת שלום ורדיפתו, שכן זה רצונו של הרב חסדו מעמו, וגם החזון של העם השב למולדתו.

בקיצור, מי שקורא לעצמו ציוני דתי סתם מתחזה לשוויוני, אבל הוא לא באמת דמוקרטי.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בישראל היום. קישור למאמר בשם- מגילת העצמאות תשמור על הציונות. קישור למאמר בשם- שנאה זו בעייה בהבנת המקרא. קישור למאמר בשם- שבועת נאמנות ומרידה במלכות. קישור למאמר בשם- פירושים, ביאורים והסברים. קישור למאמר בשם- שנאה היא עיקרה של הסתה?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “הציונות הדתית אינה באמת דמוקרטית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן