כד קטן, חורבן ומבחן

כד קטן, חורבן ומבחן

השתא, החג לזכר הניצחון המופלא שקדם לחורבן גם מביא עימו מבחן קטן לאמריקה ולאיראן.

למעשה, לשחקנים הנרגשים לא נותר הרבה זמן למשא ומתן, וכל האפשרויות לכאורה כבר נמצאות על השולחן, אפילו שאת חלקן קשה לראות מחמת סודיותן.

כמובן שעדיף לשבת ולדבר בנימוס עד שיעלה עשן לבן, אבל עם הדלקת הנר השני רק ברור לכולם ולכולן שבעורפנו נושבת רוח, אבל כיוונה עדיין לא לגמרי מובן.

אנחנו נמשיך להדליק אור ערב ערב למשך כל שמונת הלילות ונברך על הניסים והניפלאות. לגבי הישועות נאלץ להמתין קצת, שכן לשיחות הפוריות עדיין אין תוצאות רשמיות.

מעניין כמה זמן אפשר לומר- “עד כאן”, “אתה סתם חוצפן” ו- “להתראות, היה נעים לבלות קצת ביחד. ד”ש לטהראן”?

נו, טוב. כנראה שניתן לשחקנים בחליפות לשהות במלונות מהודרים למשך כמה ימים או שבועות כדי לנהל שיחות מעניינות, ובינתיים נתאמן במרץ ונכין תוכניות מבצעיות למקרה ויצוצו צרות מפתיעות, השהיות מוזרות, דחיות משונות, התמקחויות ממושכות או חלילה סכנות לא צפויות.

ציטוט:

“לזמן שעובר חייב להיות מחיר”: בכירי הממשלה מגנים את חידוש שיחות הגרעין.
שיחות הגרעין בין נציגי אירן והמעצמות התחדשו הערב בווינה, לאחר נתק של כמעט 6 חודשים • באירן מבהירים כי יתעקשו על הדרישה להסיר את כל הסנקציות, וידרשו הבטחות למניעת “החוויה המרה מן העבר” של נסיגת האמריקנים • שר הביטחון גנץ: “לזמן שעובר חייב להיות מחיר שיתבטא בסנקציות כלכליות ופעולות צבאיות”

עד כאן ציטוט.

בעברית קלה, לבינתיים ניתן לדיפלומטיה סיכוי, אבל עין לציון צופיה ופקוחה, והיא דרוכה לזהות סכנה לאומה ולהגיב בכל רגע. אין ברירה. פיקוח נפש זו מצווה.

חוץ מזה, לפי הסיפורים העתיקים כבר היו לנו ניסים רבים אז כנראה שאין שום סיבה לחוש חששות מטרידים.

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- סיבה לדאגה. קישור למאמר בשם- הנאשם הפלילי גרם לסיכון לאומי. קישור למאמר בשם- מי אשם? קישור בשם- מי מפקפק שהשעון מתקתק? קישור למאמר בשם- להנחות שגויות יש תוצאות מצערות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

One thought on “כד קטן, חורבן ומבחן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן