כפרה, סליחה, מחילה ופשיעה

כפרה, סליחה, מחילה ופשיעה

כמה חוטאים, פושעים, עברייניות ועבריינים חמקו בצורה תמוהה מהעמדה לדין בעוון חטאים מאוד חמורים בזמן שילטונה של הכנופייה המודחת עם האישומים הפליליים?

ציטוט:

המשנה לפרקליט המדינה, עו”ד שלמה (מומי) למברגר, החליט הערב (א’) שלא להעמיד לדין את ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה, בפרשת “מין תמורת מינוי”. גם התיק נגד השופטת אתי כרייף, החשודה במתן השוחד לנוה ובהשמדת ראיה, ייסגר, ובמסגרת ההסכמות בין עורך דינה נתי שמחוני לבין הפרקליטות, היא תפרוש מתפקידה כשופטת.

בהודעה על סגירת התיק נכתב כי לאחר התלבטות החליט למברגר כי אין סיכוי סביר להרשעה בתיק זה, וכי על אף ממצאים עובדתיים קשים שעלו מן החקירה – ממצאים העולים לכאורה כדי מעשים פליליים – יש לגנוז את התיק.

ציטוט:

משפטים: איילת שקד מינתה שופטים כלבבה, היועצים המשפטיים שרדו.

ציטוט:

“יש דין” נגד המשטרה: “85% מהתיקים נגד המתנחלים נסגרים”

ציטוט:

דוח של ארגון “יש דין” על אכיפת החוק בגדה קובע כי בעשור האחרון רק 7.4% מכלל התיקים שהוגשו נגד מתנחלים בגין פגיעה בפלסטינים הבשילו לכדי כתב אישום. “החוקרים מתנהגים ברשלנות ולא מבצעים פעולות חקירה בסיסיות”

ציטוט:

רוב תיקי החקירה נגד מתנחלים נסגרים ללא אישום.

ציטוט:

שקד נגד סער: “מתנגדת לחוק שימנע מנאשם לכהן כראש ממשלה”

ציטוט:

כך קרס תיק מרים פיירברג‎.

ל’מקור ראשון’ נודע כי מהלך פזיז של המשטרה הוביל לסגירת תיק החקירה נגד ראש העיר נתניה, שהייתה חשודה בעסקת שוחד. המשטרה: “החקירה התנהלה בליווי ופיקוח של פרקליטות המדינה תוך אישור פעולות החקירה ובשיתוף פעולה מלא”.

במשך חודשים רבים, היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח”ה) ביצעה חקירה סמויה נגד מרים פיירברג, בגין עסקת נדל”ן שהחל לבצע הנאמן המטפל בענייניה הכספיים, לכאורה, ללא ידיעתה וללא מעורבותה. ככל שהעסקה התקדמה, המעקבים הניבו פירות וראיות לכאורה, על ידיעתה והתערבותה של ראשת העיר נתניה, והיה ברור כי נתפסה בעסקת שוחד בעת מעשה.

בחודש אוגוסט 2016 הודיעו חוקרי המשטרה לפרקליט המלווה את החקירה כי בכוונתם לפרוץ בחקירה גלויה ולעצור את פיירברג. בפרקליטות תהו, הרי טרם הושלמה העסקה, עדיף להמתין זמן מה נוסף עד להשלמתה המלאה. הוויכוח בין המשטרה והפרקליטות עלה אף לדרגים גבוהים בשני הגופים הללו. מאחר והחוקרים הם האוטוריטה בתחום החקירות וכי בפריצת החקירה הגלויה לא התעוררה בעיה חוקית, לפרקליטות לא נותר אלא להביע מחאה אך להשאיר את ההחלטה בידי יאח”ה.

עד היום רואים בפרקליטות את הפריצה המוקדמת בחקירה הגלויה כסיבה העיקרית לנפילת התיק. אם היו ממתינים, סבורים שם, אתמול היה מוגש התיק לבית המשפט. “הגם שראשת העירייה לא נהגה כמצופה מאדם במעמדה”, נכתב בהודעת הפרקליטות אתמול, ברמיזה לאותה החלטה מוטעית ולתסכול שחשו בפרקליטות נוכח סגירת התיק.

עד כאן ציטוט.

מה אפשר לומר? נראה כאילו מי ששלט במערכת כולה במשך תקופה יותר מידי ארוכה, זה שהסתבך בפלילים ומצפה להרשעה, גם ווידא שלא יאונה לחוטאים ופושעות כל רע.

מי נתן למשטרה הוראה לצפצף על הפרקליטות ולבצע מהלך שיהרוס את החקירה נגד ראש הערייה שלכאורה סרחה? מי איפשר במשך שנים לטרוריסטים אלימים בגבעות לבצע פוגרומים ולפגוע בברואים השכנים כאילו אין אצלנו מיצוות קדושות או חוקים?

האם היועץ המישפטי מיהר להגיש את המסקנות לאחר שקיבל מהמישטרה המלצות ברורות? לא עברו שנים אחדות מאז שהוא קיבל את ההאשמות החמורות עד שבעל כורחו נאלץ להפסיק לדחות ולהשהות?

במילים אחרות, לא רק הנאשם הפלילי עשה כמיטב יכולתו לחמוק מהחוק, אלא שאת אותו דבר בדיוק הוא לכאורה עשה בעבור חברים עברייניים וחברות חשודות שיצאו נקיות, זכות וטהורות על אף הראיות, רק בגלל שמישהו במשטרה החליט להתעלם מהמלצות מהפרקליטות ובטעות בחר לשגות.

אומנם, הנאשם כבר לא יושב בכיסא רם, מגן על עצמו, מצפצף על החוק להנאתו, עושה לביתו, חס על החוטאים והחוטאות בצוות שלו ומתאמץ לברוח מאחריות ככל יכולתו, אבל חשוב מאוד לזהות מי עזר ועזרה לו. סך הכל, חיוני לנקות את האורוות בצורה יסודית, ובמיוחד בפינות החשוכות.

קישור למאמר בגלובס. קישור למאמר בדמרקר. קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בהארץ. קישור למאמר במקור ראשון. קישור למאמר בשם- קשרים חמים עם עבריינים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

One thought on “כפרה, סליחה, מחילה ופשיעה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן