לפושע עדיפה פשרה או הרשעה?

לפושע עדיפה פשרה או הרשעה?

כבוד הנשיא הרצוג השני הוא גם עורך דין זהיר, אחראי, דמוקרטי, ציוני וממלכתי.

לנוכח כוונת הכנופייה העבריינית עם כיתבי האשמה לרמוס את הדמוקרטיה ולדרוס את חוקיה בוז’י המודאג קרא להידברות ומתינות שתשמר את חזון הציונות.

לצורך העניין, בירושלים החלו דיונים קדחתניים, אפילו שלא ממש בטוח שהקיצונים הסרבניים יהיו גמישים. למעשה, הקואליציה הכוחנית שמתחזה לנימוסית בקלות יכולה להעביר שלל חוקים שאינם דמוקרטיים שכן הם כבר אושרו ראשונית בהנפת ידיים.

חלק מהשחקנים המוזמנים הודיעו שאין בכוונתם להשתתף במשחקים מכורים. אחרים הודיעו שהם יפעלו באחריות למען חזון המייסדים, וינסו לשכנע את העבריינים לכבד חוקים קיימים.

פוליטיקאים מנוסים שכבר ראו דבר או שניים, ומכירים הייטב את הפושע שמוביל את כנופיית העבריינים, מספרים שנוכלים סידרתיים כל הזמן משקרים וסוחטים לצרכים אנוכיים. למעשה, גם לציבור הישראלי המעללים הפסולים והתרגילים הנכלוליים כבר די מוכרים מאז הרבה שנים.

ציטוט:

הרצוג בריאיון למיכל רבינוביץ’: מאמין לנתניהו שהוא רוצה פשרה.

הנשיא סיפר בריאיון על מאמצי ההידברות בבית הנשיא, וקרא לפוליטיקאים לקראת הטקסים הממלכתיים: הימנעו מנאומים מתריסים.

ציטוט:

ליברמן: “הידברות סביב הרפורמה המשפטית עם אקדח על השולחן היא לא הידברות – זו סחיטה”

ציטוט:

מיכאלי בהפגנה: “לא ניכנע לשום הידברות שקרית”
יו”ר העבודה מרב מיכאלי נשאה דברים בהפגנה נגד הרפורמה במערכת המשפט ותקפה את המתווה של הנשיא הרצוג: “אין משא ומתן עם מי שעומד לדין על חיסול מערכת המשפט ששופטת אותו”

עד כאן ציטוט.

הידברות עם עבריינות בעצם נותנת לפושעים הזדמנות להראות בציבור כאילו שיש להם מוכנות, אבל זו רק התחזות. ברור שהפושע מאוד מעוניין בפשרה שתשאיר אותו בשררה במקום שהוא יורשע בערכאה ויוכנס לתא. לפיכך, סביר שכבוד הנשיא מספר לאומה את האמת לאמיתה.

כשתתחיל השיחה במטרה למצוא מוצא עשוייה להתגלות בעייה קלה. מאוד יתכן שצד אחד ירצה דמוקרטיה, ציונות, ביטחון וסובלנות, ושהכנופיה תתעקש להקים כאן רודנות לוחמנית שתומכת בגזענות וממנה שופטים שסולחים לעבריינות.

כאמור, לא ממש בטוח שההליך הממלכתי של הנשיא האחראי יוביל לפתרון לאומי אבל צריך בהחלט להעריך את את המאמץ הרציני למצוא מוצא הגיוני.

במציאות, הפושעים לא ירצו לוותר על שליטה בשופטים בגלל שלל האישומים הפליליים המפחידים. הגזענים יתגדו לרעיון שבדמוקטיה כולם שווים שכן לדעתם רק הם הכי טובים. חוץ מזה, במקום אהבה לזולת הקיצונים מלאי שנאה ואיבה לכל האחרים, כנראה מחמת חוסר הבנה במסרים יהודים בסיסיים או סתם בגלל פחדים קיומיים מטרידים.

הסרבנים הלאומניים לא יסכימו להצהיר בחוקה שישראל מבקשת שלום במזרח התיכון, שזה באמת החזון, שכן לצרכים פוליטיים שתלטניים הם מעדיפים מדון, שכול ויגון.

את המשבר הלאומי ניתן לפתור בכל מיני דרכים, אבל אולי כדאי לוותר על תיאור אלה שיובילו למלחמות אחים וחורבנות עגומים.

תיאורטית, יש בירושלים שופטות ושופטים. בפועל, בג”ץ כבר הכשיר שרצים, ואיפשר לנאשם בפלילים לחתום הסדר ניגוד עיניינים, ולנהל את מדינת היהודים.

למרבה הצער, עבריינים סידרתיים ונכלוליים לא משתנים. הפושע ציפצף על החוקים וההסדרים, התערב בעינייניו המשפטיים ובכך הפר הסכמים חתומים. בקיצור, בגין פעם טען שיש שופטים בירושלים, אבל זה היה לפני שהגיעה מימין כנופיית העבריינים.

במקום שהפושע גם יענש על ביזיון בית המשפט הגבוה, הערכאה העליונה יושבת בדממה, ורק הציבור הישראלי נאבק עם דגלים וכרזות, באופן דמוקרטי ולא אלים, ומוחה ברחובות כנגד כוונות הזדון של השילטון כבר הרבה שבועות.

בלי שבג”צ יעצור את הפושע הסידרתי לא יפסק המאבק האזרחי. לפיכך, כדי לשפר את מצב הרוח הלאומי אולי כדאי המליאה תשכיל להצביע על הצעת אי אימון קונסטרוקטיבי. למעשה, זו האפשרות החוקית שיש לה סיכוי קצת יותר מעשי.

אם הנס הזה יקרה, באופן מיידי יודח הנאשם הפלילי מההגה הלאומי ותוקם לנו הנהגה ראויה, אפילו בלי צורך בעוד סבב בחירות יקר, צעקני ופלגני.

אימוץ מגילת העצמאות לחוקה כצעד ראשוני יוודא שלעולם ישאר כאן משטר דמוקרטי ולא עברייני, גזעני או רודני. סך הכל, זה החזון הלאומי שלנו שהוא הגיוני, מוסרי ותרבותי.

קישור למאמר בכאן. קישור למאמר במעריב. קישור למאמר בסרוגים. קישור למאמר בשם- כישלונות ידועים ותרגילים שקופים. קישור למאמר בשם- ננסה הידברות עם עבריינות וסרבנות. קישור למאמר בשם- הידברות, כזבנות, עבריינות וניבצרות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן