לקחת או להפיל אחריות?

לקחת או להפיל אחריות?

מידי פעם אפילו אצלנו מתרחש אירוע שנחשב חריג, ולמרבה ההפתעה רואים משרתי ציבור שמספרים בכנות גלוייה את האמת שלהם לעם, לכאורה בלי חשש לגבי מה שהדבר הנדיר הזה יעשה לתדמיתם.

ציטוט:.

גרסת אלשיך: “אי אפשר לפעול בלי אישור”. גרסת מנדלבליט: “אפשר לרמות”

עימות חזיתי בין המפכ”ל לשעבר ליועמ”ש היוצא בפרשת הריגול המשטרתי שנחשפה בכלכליסט. אלשיך טען בפני מקורביו כי “היועמ”ש היה יכול לבלום מהלך לפיקוח על איש ציבור”. מנדלבליט אמר בשיחות סגורות שהגיעו לידי ynet: “יועמ”ש לא מתעסק בחקירות”. פרשת NSO – גרסה מול גרסה.

.עד כאן ציטוט, ועכשיו נעבור לפרשנות.

המפכ”ל לשעבר נראה כמו אדם ישר, וזה גם משתקף במה שהוא אמר. באמת אסור לשוטרים לפעול באופן עצמאי, שהרי שרשרת הפיקוד שם היא כמו באירגון צבאי. בעברית קלה, השוטר הבכיר הסביר שכל מה שנעשה לכאורה קרה בגלל הוראה שירדה מלמעלה.

לעומת מי שלחם בעבריינים ופושעים, היועץ המשפטי לכאורה עוזר לכנופיית הנוכלים עם האישומים הפליליים כבר שנים. יתירה מזאת, הוא טוען שאפשר לרמות, אבל משום מה שכח לגלות מי לכאורה עשה זאת ועכשיו מסובך עד צוואר בהאשמות פליליות.

אולי הכותרות מספרות על קרב גרסאות, אבל במציאות נראה ששני הדוברים לא סתם דיברו שטויות ובעצם אין הרבה מחלוקות.

השוטר באמת חייב לציית להוראות, והיועץ המשפטי של הכזבן הסדרתי כנראה סיפר ביושר שאפשר לרמות. מי יודע? יתכן שהוא צודק, שכן כנגד הלקוח שלו יש שלל האשמות וגם כמה ועדות שבודקות חשדות.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- הכחשה מעידה על דאגה?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “לקחת או להפיל אחריות?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן