ריגול, בגידה ושלל כיתבי אשמה?

ריגול, בגידה ושלל כיתבי אשמה?

מעניין אם יש חוק במדינה המוגדר כפשע נגד הדמוקרטיה?

סביר שהמשטרה פעלה בצורה שלא תסבך אותה עם זימון לערכאה, שהרי זו קצת בושה. מסיבה זו, כנראה שהמפכ”ל לשעבר מדבר אמת כשהוא מספר שלא בוצעה פעולת ריגול שאינה מאושרת.

מצד שני, הכנופייה העבריינית לא מינתה מפכ”ל תקופה ארוכה, והריגול שכבר התגלה כלל לא נעשה על ידי המשטרה אלא אורגן במישרדו של עורך הדין של הכזבן הנכלולי שמסובך עד צוואר בכיתבי אשמה, שלא לדבר על אישור הילולה יותר מידי דחוסה שגרמה לאסון נורא, או על החשד המבוסס לכאורה לבגידה בביטחון האומה בעבור עמלה אישית שמנה.

ציטוט:

החברה מימנה את הריגול נגד גנץ – הבעלים פועל ממשרד עורך דינו של נתניהו.

רפאל וייצמן, איש המחשבים שהיה אחראי לתשלום על מבצע הריגול נגד בני גנץ פועל ממשרדו של עמית חדד, עורך דינו של נתניהו – כך דווח הערב בערוץ 13.

ציטוט:

אלשיך מגיב לראשונה לפרשת NSO: אין לפרסומים אחיזה במציאות.

המפכ”ל לשעבר הגיב על הפרשה, בה המשטרה לכאורה עקבה אחר אזרחים באמצעות תוכנת ריגול, וטען כי אין שחר לפרסומים. הוא הצר על כך שממצאי הבדיקה שערכה המשטרה בעניין התקבלו בזלזול. “אני משוכנע שהם בדקו בידיים נקיות ככל שידם מגעת”, אמר.

עד כאן ציטוט.

במילים אחרות, אם לכאורה היה ריגול למטרות שליטה, סחיטה, הפללה או השתקה, נראה שלא המשטרה אירגנה את הרוגלה, שכן היא זקוקה לסיבה עם הצדקה ואישור רשמי מערכאה לביצוע כזו פעולה.

יתכן שמי שכבר נתפס מרגל אחר יריב פוליטי בעודו סתם מאשים את האוייב האיראני בעצם עשה שימוש אישי, לא חוקי וזדוני במכשיר טכנולוגי שכביכול היה זמין למי שאחראי על מערך הסייבר הלאומי? מפליא.

כאמור, יתכן שהמליאה צריכה לחוקק חוק מיוחד כנגד פגיעה יזומה בדמוקרטיה, שכן דומה שכזו פרשה עוד לא הייתה לנו מאז קום המדינה. מי יודע? אולי בצורה זו נוכל לשמור על טוהר האורווה.

קישור למאמר בדמרקר. קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- לקחת או להפיל אחריות? קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- הכחשה מעידה על דאגה?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן