מבחן התוצאה די דומה לחזון האומה

מבחן התוצאה די דומה לחזון האומה

קיצוני לאומני, מרדני וסרבני שהתנגד לחזון הציוני הפך ראש הממשלה הישראלי, וכנראה די מהר הבין את היתרונות הנבונים שבחזון הלאומי, זה שקורא להקמת דמוקרטיה שתשמש לנו כבית לאומי ושתחתור לשלום אזורי.

במילים אחרות, קצת כמו בגין, שרון ואומרט מימין שפעם דיברו באופן נחרץ וכוחני, ואז הבינו ממרומי התפקיד הממלכתי שכדאי להיות מנהיג אחראי ושבישראל צריך לעשות את מה שעדיף לעם כולו במישור הממלכתי והלאומי ולא רק להגשים חלומות שגויים של איזה פלג קטן, לוחמני, קיצוני, סרבני ומרדני.

כנראה למען החזות בציבורי, ראש הממשלה עדיין לפעמים מדבר על סרבנות, חשדנות וכוחנות, אבל בפועל ישראל שינתה את הטון, ואנו בעצם מדברים במרץ עם כל המזרח התיכון, בידיעת והסכמת השליט העליון.

מי יודע? אולי ראש הממשלה הרעננה אפילו הבין שרק שלום מביא ביטחון ושהוא עדיף לנו משכול, חרדה קיומית מתמידה, אבל ויגון.

ציטוט:

בנט ולפיד עוד שמו דגש על שיקום היחסים עם ירדן, שנפגעו קשות בתקופת נתניהו. הפגישה הראשונה של בנט עם מנהיג זר היתה עם המלך עבדאללה ברבת עמון. אחת הפגישות הראשונות של לפיד עם שר חוץ זר הייתה עם מקבילו הירדני בגשר אלנבי. גם כאן האתגר לא היה מורכב במיוחד: הירדנים תיעבו את נתניהו והיו מוכנים לפתוח דף חדש ולצאת מגדרם עבור הפוליטיקאי שהביא להדחתו.

ביחס לרשות הפלסטינית בנט ביצע שינוי מדיניות משמעותי במאה הימים הראשונים לכהונתו. במשך שנים נתניהו הצהיר כי הוא תומך במדינה פלסטינית ומעוניין במו”מ עם הנשיא הפלסטיני אבו מאזן, אך בפועל לא עשה דבר כדי לקדם את הנושא ואף פעל להחלשת הרשות הפלסטינית. בנט הוא ראש הממשלה הראשון שמדגיש כי הוא לא מעוניין במו”מ מדיני עם הפלסטינים, אך מנגד הצהיר כי יבצע צעדים לצמצום הסכסוך ולשיפור המצב בשטח.

המהלך הבולט היה הפגישה בין שר הביטחון בני גנץ לבין יו”ר הרשות אותה אישר בנט, אך היו גם פגישות ראשונות מזה שנים בין שרים ישראלים ופלסטינים, מתן 15 אלף אישורי עבודה נוספים בישראל לפועלים פלסטינים והצהרה על הרצון לשילוב הרשות בכל מהלך לשיקום עזה.

ציטוט:

גנץ ואבו מאזן שוחחו: “דנו בצורך לקדם צעדים שיסייעו לביטחון ולכלכלה”

בשיחה פומבית ראשונה זה שנים בין שר ישראלי ליו”ר הרשות הפלסטינית, שר הביטחון בירך את אבו מאזן לרגל חג הקורבן והשניים “העלו את הצורך לקדם צעדים בוני אמון בין ישראל לבין הרשות הפלסטינית”. מאוחר יותר הרצוג התקשר לאבו מאזן ובירך אותו לרגל החג.

ציטוט:

אחרי הביקור החשאי של בנט בירדן: לפיד נפגש עם שר החוץ המצרי.
שר החוץ הישראלי פגש בעמיתו סמאח שוכרי, ימים לאחר ביקור רה”מ בארמונו של עבדאללה מלך ירדן. השניים דנו בין היתר בסוגיית השבויים והנעדרים בעזה.

ציטוט:

הרצוג בפתיחת שגרירות האמירויות: נקדם בזרועות פתוחות כל מי שרוצה שלום איתנו.

שגרירות איחוד האמירויות בישראל נחנכה בתל אביב, כמעט שנה מאז ההכרזה על הסכמי הנורמליזציה בין המדינות, וכשבועיים לאחר חניכת שגרירות ישראל באבו דאבי. השגריר האמירתי: “זו רק ההתחלה. האזור צמא ליציבות ושגשוג”

עד כאן ציטוט

מה אפשר לומר? כנראה שראש הממשלה יכחיש את הדבר ואולי יצהיר על דבקות ברעיונות משונים מהעבר, אבל זה מצויין שבפועל הממשלה פועלת מתחת לרדאר כדי להביא רגיעה לעם שכבר מספיק סבל וחש הרבה צער. בצורה זו, יש סיכוי ממשי שהמצב ישופר באופן ניכר.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- יש מגעים, סיכומים ואפילו סיפורים. קישור למאמר בשם- נראה שהציונות שבה לנתיבה. קישור למאמר בשם- חזון הסבבים האלימים. קישור למאמר בשם- קיפאון ומדון הם החזון לציון? קישור למאמר בשם- מה עם החזון לציון? 

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

One thought on “מבחן התוצאה די דומה לחזון האומה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן