מי שאשם ישלם?

מי שאשם ישלם?

למרבה הצער, כנראה שיקח די הרבה זמן לנקות את האורווה שסרחה ולתקן את הנזק העצום שהותירו בה יושביה. אומנם, הכנופיה המזיקה עם כתבי האשמה כבר הודחה, גורשה וסולקה, אבל המוקשים שטמנה והנזק שהיא גרמה ממשיכים לגרום צרות למדינה, וזו בעייה.

למה נשיא צרפת העצבני התקשר לצעוק על ראש הממשלה הישראלי הטרי ביום חמישי? הרי כולם יודעים שאת הנזק גרם קודמו, הנאשם הפלילי. למה שצרפת לא תוציא צו הסגרה בינלאומי נגד מי שלכאורה פגע לה בביטחון הלאומי? מעניין למה מקרון לא התקשר לשר הביטחון כדי להתלונן ולקטר, שכן גם בני היה קורבן לנוכל הסדרתי, ואולי היה נותן לו יחס יותר אישי.

ציטוט:

פרסום ראשון: נשיא צרפת שוחח עם ראש הממשלה על פרשת NSO ודרש ממנו הבהרות.

ציטוט:

החברה מימנה את הריגול נגד גנץ – הבעלים פועל ממשרד עורך דינו של נתניהו.

ציטוט:

המכירות אחרי ביקורי נתניהו והפגישות הסודיות: סערת NSO והחשש בישראל.
ב”גרדיאן” נכתב כי האישורים להודו והונגריה ניתנו אחרי ביקורים מתוקשרים של נתניהו. בפגישות ב-2017 נדהמו הסעודים מיכולות תוכנת הריגול. “לא ברור אם לישראל גישה למודיעין שנאסף”, נכתב. מומחיות לטכנולוגיה ל-ynet: “הפרשה פוגעת בתדמית ישראל, וגם בתעשיית הסייבר והאיסוף הישראלית”.

ציטוט:

עיתונאים ונשיאים: הדלפת ענק חושפת את היקף השימוש בכלי הריגול הישראלי.
תוכנת “פגסוס” של NSO הישראלית מאפשרת לממשלות לפרוץ לטלפונים, ושורת כלי תקשורת בעולם מבליטים את הסיפור על היקף ואופי השימוש בה. ברשימה שהגיע ל”אמנסטי” 50,000 טלפונים שעוררו לכאורה עניין אצל הלקוחות – חלקם של עיתונאים, פוליטיקאים ואנשי עסקים מ-45 מדינות.

עד כאן ציטוטים.

במילים אחרות, המון צרות, בושות, מבוכות ותקלות עשויות להתגלות, והזועמים הפגועים נראה ידרשו מההנהלה הרעננה בישראל הבהרות.

מה לעשות? הממשלה הנוכחית לא אשמה בצרות המדיניות והביטחוניות שגרם הנאשם בשלל האשמות פליליות, אבל היא זאת שתקבל את הטענות ואולי תסבול מהתוצאות.

במילים אחרות, ביבי עשה לנו בושות בזמן שהמורשעת הלקויה לגמה שמפניות ולכאורה התעללה להנאתה בעובדות, וההנהלה החדשה נאלצת להתמודד עם ההשלכות. פרט לנשיא צרפת, כל מי שנפגע מוזמן לתבוע את הכזבן הנכלולי, שכן אצלינו טחנות הצדק בעיקר טוחנות מיים באופן מאוד איטי, עדין וסלחני.

יתכן שיהיה עוזר אם מקרון היה תובע את הנאשם הפלילי באופן אזרחי בסכום אגדי, שכן לכאורה הוא זה שאחראי באופן אישי על אישור אספקת תוכנת הריגול הזדוני. מה הטעם להתלונן בפני מי שהחליף את העבריין הסדרתי?

קצת חבל לחשוב איזה נזק בינלאומי, חברתי, ביטחוני וכלכלי עצום גרם לנו הנאשם הפלילי, אבל יתכן שזה גורלו של העם היהודי, זה שסובל בערך מאז שפעם לכאורה הסכים לקבל על עצמו עול מוסרי.

קישור למאמר ב N12. קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- כי מציון תצא תוכנה ודבר אשם מירושלים. קישור למאמר בשם- תקליט- מתנה עם שריטה חורקת

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

2 thoughts on “מי שאשם ישלם?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן