ממשלת השינוי תעשה ניקוי וחיטוי?

ממשלת השינוי תעשה ניקוי וחיטוי?

לפני שנים רבות הארץ קצת געשה ורגשה בגלל חשיפת פרשת הצוללות. כידוע ליודעים וליודעות מאז היו המון דחיות, השהיות, מריחות, טענות ומענות, אבל משום מה עוד אין חקירות ממלכתיות.

אך לאחרונה ראש הממשלה הרעננה שמע את שלל העדויות המזעזעות, ולכן יתכן שיכול להיות שבעתיד לכאורה כנראה אולי נשמע אם התקבלו החלטות נחרצות, שכן מאוד חשוב למנוע כאלה תקלות מסוכנות.

מעניין ששר הביטחון בבמשלתו של הנאשם בשלל עוונות לא ידע על הכשלונות, החשדות והשחיתויות, אבל עכשיו סיפרו לו על כך דמויות בכירות, ומחובתו הציבורית המזועזעת בסופו של דבר להגיע למסקנות ולקבל החלטות.

ציטוט:

הצוללות שלא היו אמורות להגיע למצרים.

בכל הסכם לרכישת נשק דואגת ישראל להכניס סעיף “בלעדיות”, שאוסר למכור את אותם אמצעי לחימה גם לשכנותיה • המטרה: לשמור על הפער האיכותי־הצבאי • סעיף כזה היה גם בהסכם רכישת הצוללות • לכן נדהמו בישראל כשגילו שצוללות נמכרו גם למצרים • הגרמנים טענו: נציגו של נתניהו אישר זאת • כשיעלון ניסה לברר, נתניהו הכחיש.

ציטוט:

ריבלין הביע דאגה ממכירת הצוללת למצרים, מרקל הוכיחה שיש אישור ישראלי.

ציטוט:

עוזי ארד: “יש חשד שידו של נתניהו בדבר שמהווה בגידה, הדבר צריך להתברר”

מקורבו לשעבר של ראש הממשלה אמר בראיון לניסים משעל כי “הסבירות היא שנתניהו ידע על כל האירועים בפרשת הצוללות, ואגב היום הוא מתנהג כאדם שבורח מחקירה”

ציטוט עם ציטוט:

בנט יקים ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות? “הוא זועזע מהפרטים”

עו”ד אליעד שרגא חשף פרטים מהפגישה עם רה”מ בנט, בה ניסו לשכנעו להקים ועדת חקירה בפרשת הצוללות: “התחושה היא שהדברים חלחלו, הוא מבין את הצורך המיידי בוועדה”

עד כאן ציטוט מעורר אופטימיות שנראה מבוסס על התרשמות.

כמובן, מה שחשוב זה מבחן התוצאה, ולכן האומה עכשיו מצפה להחלטה של ראש הממשלה המזועזע בנשימה עצורה. למעשה, את זה אנו עושים מאז שהפרשה התגלתה לפני תקופה ארוכה ולא טופלה שנה אחר שנה,

אולי ההשהייה התמוהה התאפשרה בגלל שהחשוד בפשע קיבל סיוע משותפים לדבר עבירה או סתם, בעזרת תקיעת מקלות בתקווה להאט את גלגלי החקירה.

עוד ציטוט, אחרון ודי:

מה אפשר לומר? כביכול הייתה בגידה בביטחון המדינה בעבור עמלה שמנה ונראה שכבר קצת קשה להתעלם מהחשדות הרבים, שהם לכאורה מבוססים וחמורים, ולא לעשות דבר.

לפיכך, ראש הממשלה הנבון כנראה יאלץ להתלבט קצת ולהחליט אם הוא רוצה להראות עצמו לציבור כגבר אמיץ וישר או גיבור כעכבר.

עד כאן ציטוטים.

זה די מעניין לחשוב ששר הביטחון בממשלתו של החשוד המרכזי לכאורה לא ממש היה מודע לסיכון הלאומי שגרם העבריין הסדרתי, הנכלולי והחמדני. זה טוב שבאו קצינים מודאגים והסבירו לו את מה שכבר מזמן ידוע בציבורי. עכשיו רק נשאלת השאלה- האם נפתלי החלטי, ממלכתי, אחראי או סלחני?

הקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצולות וכלי השייט היא כורח לאומי שקשור ישירות למצבנו הביטחוני והקיומי. האם ראש הממשלה הרעננה יראה לכולם שהוא מנהיג ממלכתי, אחראי, מוסרי ונקי? יש לו מספיק אומץ להתמודד עם נאשם פלילי או שהוא יתחמק ויספק איזה תירוץ ערטילאי?

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר במעריב. קישור למאמר בשם- חשד לבגידה מצדיק חקירה? קישור למאמר במעריב. קישור מאמר בשם- חשד לבגידה שווה בדיקה? קישור למאמר בשם- ביעור שחיתויות וחקירות מעמיקות. קישור למאמר נושן בקפה דמרקר, שלמרבה הצער נסגר, בשם- בקרוב נעבור ממתנות לצוללות. קישור למאמר בשם- מי מונע ועדת חקירה? למה?. קישור למאמר בשם- למה יש חשודים ואין חוקרים? קישור למאמר בשם- דרושה ועדת חקירה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן