מצד שני יש גם משהו חיובי

מצד שני יש גם משהו חיובי

כאשר מתרחשים אירועים מצערים, קשים או כואבים חשוב למצוא את הצדדים החיובים אחרת חשים עגומים, מעוצבנים, מיואשים או חלילה קצת מאוכזבים.

הנה למשל, כשטועים, שוגים וסובלים מייד לומדים לקחים מאוד חשובים, וזה מסייע להתמודד עם המקרים הבאים. למעשה, כשלים בעצם עוזרים להבין מה לא עובד טוב ודורש שינויים. במילים אחרות, אם לא מזהים קילקולים אי אפשר לעשות תיקונים.

הנאשם בפלילים, זה הפושע הסידרתי שאחראי לאסונות לאומיים וגם חשוד בבגידה בביטחון התושבים ובהפרת שבועת האמונים, כנראה חש מבוהל, זועם, מפוחד ומבולבל מאז שפורסמו האישומים כנגדו ברבים.

העבריין המסכן לאחרונה עובד בלילות ובימים בניסיון נואש לטעון שלא יפה להשוות את פשעיו הרבים למעשיהם של טרוריסטים חמושים ורצחניים.

מה אפשר לומר? יתכן שהוא צודק. החטאים המפורטים באמת קצת שונים. מצד שני, דומה ששני הצדדים עשו מישגים, התעלמו מחוקים וגרמו נזקים חמורים.

ציטוט:

“אנו טוענים כי הפשעים נגד האנושות היו חלק מהתקפה נרחבת ושיטתית נגד האוכלוסייה האזרחית בישראל על ידי חמאס וקבוצות חמושים אחרות בהתאם למדיניות ארגונית”, אמר חאן. שלוש המילים האחרונות, “בהתאם למדיניות ארגונית” נוגעות בלב הוויכוח בנושא הכה רגיש. וכשהן באות מפיו של כרים חאן, בפעם הראשונה מטעם גוף בינלאומי משפטי מוכר, הן מתקפות, כחשד בינתיים, את מה שרבים מכחישים בתוקף – שאין המדובר על יוזמות מקומיות אלא על מדיניות של החמאס כולו, שאלו לא רק מחבלים רוצחים ארורים, אלא פעילות רוחבית, סדרתית, חלק משיטה ארגונית. ישראל לא הייתה יכולה לקוות לניסוח טוב יותר.

עד כאן ציטוט.

אולי כדאי לזכור שהדיווחים מבית הדין לא רק כללו טיעונים מבוססים לגבי מניעת העברת סיוע לאזרחים, הפרחת איומים לביצוע פשעים נוראיים והתעללות מזוויעה בשבויים.

ההמולה שיוצר הנאשם בשלל כיתבי אשמה בגלל חרדתו הקיומית העזה מהרשעה קצת משכיחה את העובדה שבית המשפט הסביר במפורש שישראל הותקפה בצורה נוראה. במקום להתרגש כמו הנאשם והמורשעת הלקוייה אפשר להתרכז בזה ולחוש קצת הקלה, שכן בהתחלה ניסו לספר לנו שכלום לא קרה.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- עבריינות חסרת אחריות. קישור למאמר בשם- סיכון לאומי דורש טיפול מיידי. קישור למאמר בשם- כסף במיזוודה זו בעייה. קישור למאמר בשם- כיתבי אשמה ופשעי מלחמה. קישור למאמר בשם- הכסף בא מקטאר והסוף הפך מר.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה עד שנת 2014 באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס ליד ניו יורק. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן