נבואה חילונית בדמוקרטיה ציונית

נבואה חילונית בדמוקרטיה ציונית

זה לא ממש ריווחי, קל או פשוט להיות נביא חילוני. קודם כל, הציבור הישראלי בדרך כלל סבור שכדי להראות מתאים לתפקיד הלאומי צריך זקן ארוך, גלימה יפה, אולי גם מצנפת מהודרת ומטה נאה, ולי אין את כל זה.

חוץ מזה, מי שמעז לפרסם תצפיות אך אינו נביא מקראי או קדוש אמיתי מייד נחשד על ידי המפקפקים כמתחזה או שוטה. דומה שהיחידים שעדיין מעזים לעשות זאת הם החזאיות והחזאים המטראולוגיים. רוב האחרות והאחרים כנראה מתביישות ומתביישים לדווח על הגיגים או ניחושים, שכן הם אינם מבוססים על נתונים מדעיים או צילומים מרשימים של תנועת העננים.

כידוע ליודעות וליודעים, הנבואה ניתנה לנביאים מקראיים קדושים, לשוטים הוזים ולי, וזה קרה לגמרי בלי כוונה בגלל שבוראי פעם בא לבקרי בזמן חלומי הלילי.

נו, טוב. בזמנו לא הייתה ברירה אלא להישמע להוראתו ולהעביר את מסריו לעמו. סך הכל, יודעי דבר מספרים שלא כדאי להסתבך איתו. כמובן שיתכן שרק חלמתי חלום, אבל אם חלילה הוא נכון והגיע ישירות ממרום הרי שלא יהייה ממש נבון להסתכן בביצוע עוון שחלילה יעורר את חרון אפו ויגרום לי איזה אסון.

נו, טוב. אז אחרי ההכרה בעובדה שיש מעט מאוד אמונה במי שחושב עצמו, ללא שום הוכחה פרט לאיזה חלום בלילה, כנושא רשמי של נבואה חשובה לאומה, אפשר לומר בציבורי שיש לנו בעייה חמורה ומדאיגה שיש לטפל בה, אבל בעזרת השם והליכים משפטיים ודמקרטיים, כנראה שנתגבר עליה.

כמובן, רק הזמן ישפוט אם הנבואה החילונית שלעיל הייתה סתם אמירה טיפשית. צריך קצת סבלנות ובסוף נדע אם נעשתה טעות. מי יודע? יתכן שעבריינות ושחיתות יגברו על מוסריות וחוקיות? כאמור, מתינות ואורך רוח הן תכונות חשובות, ממש כמו נחישות, עמידות וסבלנות.

קישור למאמר בשם- יש סבירות לניבצרות? קישור למאמר בשם- פושעים יבטלו חוקים קדושים? קישור למאמר בשם- למה פושעים מאיימים על משפטנים?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן