ניקוי האורווה יטהר את האווירה

כבוד הנשיא הנרגש והטרי לא רמז בצינעה שהסתה זדונית ויזומה לשינאה גרמה לבעייה חברתית חמורה וקשה. למעשה, האמת הזו נאמרה בגלוי, בצער ובדאגה מעל הבמה, ובפני האומה כולה.

אולי זה לא נעים להביט במראה, אבל חשוב להבין את מהות הבעייה אחרת קשה לזהותה ולתקנה. כבוד הנשיא הרצוג השני הוא עורך דין אמיץ, שקול והגיוני, ולכן מה שהוא אמר כנראה משקף את דאגתו למצב החברתי ולחזון הציוני.

הרבה זמן היינו חשופים וחשופות למסע שיקרי וזדוני של הסתה לשנאה. בעזרת השכינה, בקרוב תבוער השחיתות באורווה ויורשע כל מי שחלילה חטא באופן סידרתי, במיוחד למצוות- ואהבת.

ציטוט:

הרצוג הושבע לנשיא ה-11 של ישראל: “הפצעים שנפערו בחברה שותתי דם. עלינו להתחיל לתקן”

ציטוט:

נתן אשל: “מירי רגב בהמה, השנאה מאחדת את המחנה”
מקורבו של נתניהו אמר בשיחה שהוקלטה עם גורם מקצועי שרצה לשכור את שירותיו: “הציבור הלא-אשכנזי שונא הכול”. על שרת התרבות אמר: “מירי רגב עושה עבודה מצוינת. זאת אומרת, זה שהיא בהמה בכלל”

ציטוט:

יצחק רבין נרצח בידי יגאל עמיר, מתנקש מהימין הקיצוני אשר נסחף בזרם האלימות וההסתה ששרר באותה התקופה. בראש אותן הפגנות אלימות וקריאות ה”בוגד” ו”רוצח”.

ציטוט:

25 שנה עברו מרצח רבין, ונתניהו עדיין לא התנצל

רצח פוליטי נוסף בישראל הוא רק שאלה של זמן. מישהו מסתובב בינינו בלי לדעת שהוא עתיד לשלם את מחיר ההסתה המנוולת הזו, אבל ראש הממשלה ממשיך להתייפח.

עד כאן ציטוטים עגומים, שלא לומר עצובים.

לדעתם של נביאים חילוניים חשוב מאוד שנזכור את עיקרה של תורה, ומייד תיפתר הבעייה. קצת חבל שרוב האזרחיות והאזרחים מתעניינים בדברים אחרים, שהם גשמיים, מעשיים ומאוד חשובים, ולכן מצוות עתיקות כנראה מקבלות פחות התייחסות מאשר חידושים מרגשים.

קישור למאמר בכלכליסט. קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר במעריב. קישור למאמר בשם שנאה לא באמת מאחדת אלא מפלגת. קישור לסירטון אודות ההסתה שהובילה לרצח.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “ניקוי האורווה יטהר את האווירה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן