סיפורים מרגיעים, בלונים וניסויים

סיפורים מרגיעים, בלונים וניסויים

להוציא הודעות מרגיעות זה דרך טובה לנסות להנמיך את הלהבות. הבעייה היחידה עם ההצהרות המופלאות היא שהמדינות שמכריזות בכותרות שלכאורה לא יהייו בעיות אינן מאוד אמינות, שלא לומר עליהן דברים נוספים שחלילה יגרמו למבוכות דיפלומטיות בלתי נעימות.

בעברית קלה, פורסמה בעיתון ידיעה שכנראה נשתלה בכוונה או סתם מתוך אימה קיומית עזה, אבל לא בטוח שניתן לסמוך על הבטחה שמגיעה ממי שאין לו מילה.

ציטוט:

דיווח ברוסיה: אירן לא תעשיר אורניום לרמה של 60% גם אם השיחות בווינה ייכשלו.

עד כאן ציטוט.

נו, טוב. אפשר לחשוב שאם הרוסים אומרים שהאיראנים משמיעים להם כל מיני דברים מגוחכים אז הסיפורים המעניינים הללו כביכול ירגיעו את האמריקאים והאירופים, או אולי ישכנעו את הישראלים המציאותיים שכבר מתכוננים ומתאמנים.

מה שנראה די ברור מהדיווחים המשעשעים זה שהאיראנים כנראה כבר מבינים שיתכן וקיימים סיכונים קיומיים, ושכדאי להם לשנות את הטונים המתריסים אחרת חלילה לא יהיו באיראן הרבה פרסים.

יכול להיות שבמקום לשחק במשחקים דיפלומטיים מתסכלים, ממושכים ומשעממים אפשר לקצר הליכים ולא חייבים לבזבז זמן על ניסוחים מפוקפקים ושעשועים מילוליים שמועברים בעקיפין בעזרת חברים.

אם איראן מעוניינת להתריס, להכעיס, להתסיס ולמרוד זו זכותה המלאה לחרוץ את גורלה בעצמה, ואולי זה גם עניין של כבוד.

מצד שני, במידה והשליטים האיראנים חפצי חיים אפשר לכנס כבר הערב מסיבת עיתונאים ולהודיע לעולם שהם מוכנים לוותר על חלומות הרסניים בתמורה לשיחרור קצת מזומנים.

חוץ מזה, להציע להיות מדינה סף גרעינית נימוסית אומר שהאיראנים סבורים בטעות שהרעיון הזה יהייה מקובל על הישות הציונית, זו שלפי פרסומים זרים עלולה לגרום לאיראנים בעייה קיומית בצורה פתאומית.

איראן זכתה לקבוע את גורלה ועתידה בעצמה, וההעדפה כנראה אינה פשוטה. מי יודע? אם המדינה לא תצליח לעמוד במשימה הקשה יתכן שמישהו אחר יבוא בטיסה לעזור לה.

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- הימורים מסוכנים. קישור למאמר בשם- מסרים סותרים לא עוזרים. קישור למאמר בשם- פצצת זמן עשוייה להעלות עשן. קישור למאמר בשם- לאיראן אין הרבה זמן. קישור למאמר בשם- להנחות שגויות יש תוצאות מצערות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן