עד מדינה או מורשע בסיוע לפשע?

עד מדינה או מורשע בסיוע לפשע?

לפני הרבה שנים, ומאז גם עוד כמה וכמה פעמים, עלו בציבורי הצעות מנומסות לבכירים שלכאורה גוננו על נאשם בפלילים מטעמים מוצנעים, מוסתרים וסודיים.

לנוכח העובדה שסיוע לפשע במודע הוא עבירה שעונש בצידה, כבר עלתה בעבר ההצעה ליועץ המשפטי לממשלה לשקול להיות עד מדינה במקום חלילה להפוך לאסיר מורשע.

מסיבה עלומה או כזו שהיא קצת יותר מפחידה, ההצעה המנומסת עדיין לא נענתה, אבל נגד החשוד המודח כבר יש שלל כיתבי אשמה והחל הליך פלילי בערכאה.

סביר להניח שלאחר ההרשעה ואולי בתום חקירת פרשת הצוללות החשודה כנראה שתצוף השאלה מי ידע, הוציא הכחשה, עיכב, דחה, מיזמז והשתהה תקופה מאוד ארוכה ללא סיבה טובה.

הנה ציטוט ממאמר ישן שלא ממש שינה את המציאות או ביער את השחיתות, זו שמאוד שמזיקה לציונות:

האם יתכן שהיועץ המשפטי לממשלה ישקול להפוך לעד מדינה?.דומני שמהלך מחוכם ומפתיע שכזה יביא לסיום החקירה, והממונה על ההגנה יתחמק מהרשעה לכאורה בעוון השהיית כיתבי אשמה או שיתוף פעולה עם חשוד שכבר נחקר אבל משום מה עדיין נמצא בעמדה מאוד בכירה..

ציטוט:.

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אמר כי “בימים אלו יש קולות המבקשים אולי להחליש את מעמדם של שומרי הסף בכלל והיועץ המשפטי בפרט”.

מנדלבליט אמר את הדברים בטקס לכבוד זכייתו של שופט בית המשפט העליון לשעבר, אליקים רובינשטיין, באות יקיר המשפט העברי..

עד כאן ציטוט.

אני מניח שמי שאומר שהוא נגד החלשת שומרי החוק רומז בדבריו שלדעתו לא טוב ששליטי הדמוקרטיה יעשו מימנו צחוק..

לעניות דעתי, המשטרה תעשה מהלך גאוני אם היא תציע ליועץ המשפטי להיות עד מדינה, שכן בעבורו זה מוצא חוקי מכובד, שגם יהפוך אותו לגיבור לאומי תוך שנייה.

אם זה לא יקרה חלילה עוד יגיעו בסוף למסקנה המפתיעה שלכאורה כבוד היועץ ידע על עבירה חמורה בשררה הבכירה, ולכאורה לא עשה מאומה או שהוא גרם להסתרה, דחייה והשהייה, וזו לכאורה עבירה די חמורה, שכן מי שנפגע מזה זו המדינה כולה.

עד כאן ציטוט ממאמר עם המלצה שכנראה עדיין לא התקבלה בהתלהבות.

מה אפשר לומר? ההצעה ליועץ המשפטי לממשלה עלתה בפני הפרהסיה לפני תקופה ארוכה ואפילו חזרה על עצמה, אבל יתכן שמי שהיה מזכיר הממשלה בתקופה בה ניתן אישור לגרמניה בלי שמישרד הביטחון ידע מתקשה מאיזה שהיא סיבה להגיע להחלטה אמיצה, ולכן הוא חלילה יסיים את הקריירה המרשימה בתא.

קישור למאמר בקפה דמרקר שלמרבה הצער נסגר, בשם- להציע ליועץ המשפטי לממשלה להיות עד מדינה. קישור למאמר בשם- חשד לבגידה שווה בדיקה? קישור למאמר בשם- ביעור שחיתויות וחקירות מעמיקות. קישור למאמר בשם- בקרוב נעבור ממתנות לצוללות. קישור למאמר בשם- מי מונע ועדת חקירה? למה?. קישור למאמר בשם- למה יש חשודים ואין חוקרים? קישור למאמר בשם- דרושה ועדת חקירה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “עד מדינה או מורשע בסיוע לפשע?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן